تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۸۷۹۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل بورس انرژی به مناسبت سالروز تاسیس کالاخبر مطرح کرد؛

پر شدن خلا اطلاع رسانی در حوزه بورس های کالا

می متالز - مدیر عامل بورس انرژی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از رشد بازار سرمایه مرهون فرهنگ سازی و تلاشی است که از طریق رسانه ها صورت می گیرد، گفت: در این بین با توجه به آنکه در حوزه بورس های کالاها اطلاعات کمتری نسبت به بورس های اوراق بهادار وجود دارد، وجود تریبونی برای انعکاس اخبار حوزه بورس های کالا در سال های گذشته خالی بود که با راه اندازی کالاخبر شاهد رشد اطلاع رسانی در حوزه های بورس کالا و انرژی هستیم.
پر شدن خلا اطلاع رسانی در حوزه بورس های کالا

به گزارش می متالز، سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی با اشاره به پنجمین سالروز راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر گفت: بازار سرمایه محل شفافیت داده ها و تقویت اقتصاد کشور است و هر نهاد و پایگاه خبری که بتواند در راستای فرهنگ سازی و نشر اطلاعات استاندارد و قابل اتکا فعالیت کند، از نظر من اقدام ارزنده ای انجام می دهد.
وی افزود: به طور حتم راه اندازی و فعالیت سایت های تخصصی بازار سرمایه در سال های اخیر به رشد و توسعه این بازار کمک کرده به طوری که بخش زیادی از رشدی که اکنون در بازار اتفاق افتاده است، مدیون و مرهون فرهنگ سازی و تلاشی است که از طریق پایگاه های اطلاع رسانی اصحاب رسانه و جراید مالی انجام شده است.
حسینی تاکید کرد: از طرفی با توجه به آنکه در حوزه بورس های کالایی اطلاعات کمتری نسبت به بورس های اوراق بهادار وجود دارد، وجود تریبونی برای انعکاس اخبار حوزه بورس های کالا در سال های گذشته خالی بود که با راه اندازی کالاخبر شاهد رشد اطلاع رسانی در حوزه های بورس کالا و انرژی هستیم و تقویت این روند اطلاع رسانی در فرهنگ سازی بهتر در این حوزه کمک کننده است.
مدیر عامل بورس انرژی با ذکر یک پیشنهاد عنوان کرد: علاوه بر افزایش ارتباط و مصاحبه ها با دایره صاحبنظران، خبرگان و فعالان بازار سرمایه و صنایع، به نظر می رسد گسترش ارتباط با استادان دانشگاه با توجه به ارتباط نزدیک آن ها با نسل جوان و دانشجو بتواند در زمینه آشنایی بهتر آن ها با بازار سرمایه و پرورش آن ها موثر باشد.
حسینی در پایان به نقش مهم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای توسعه ابزارهای مالی بورس های کالا اشاره کرد و گفت: ابزارهای مالی که در بورس های کالایی مورد استفاده قرار می گیرد، ابزارهایی ساختار یافته بوده و ارکان های مختلفی و ریسک های متفاوتی دارند لذا تشریح کارکردهای این ابزارهای تخصصی به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مستمر نیاز دارد که بخش مهمی از این اقدامات روی دوش سایت های تخصصی همچون کالاخبر است.

عناوین برگزیده