تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۳۸۳
کد خبر: ۸۷۹۹۶
سرویس خبر : متالورژی و مواد

تولید شمش ۹۰ تنی فولاد برای اولین بار در مجتمع صنعتی اسفراین

می متالز - مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی اسفراین گفت: به همت مهندسین و کارشناسان مجرب داخلی برای اولین بار در مجتمع صنعتی اسفراین شمش فوق سنگین ۹۰ تنی فولاد تولید شد.
تولید شمش ۹۰ تنی فولاد برای اولین بار در مجتمع صنعتی اسفراین

به گزارش می متالز، محمود نظام دوست اظهار کرد: در واحد ذوب و ریخته‌گری مجتمع صنعتی اسفراین توانستیم با تکیه‌بر توان علمی و تجربی کارشناسان و پرسنل توانمند و مجرب داخلی برای اولین بار شمش فوق سنگین ۹۰ تنی به روش ریخته‌گری تحت خلاء تولید کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه ظرفیت کوره و پاتیل‌های مجتمع ۵۰ تنی است در این روش از دو پاتیل و تاندیش میانی استفاده کردیم که کاری بسیار ارزشمند می‌باشد که کلیه مراحل ساخت و طراحی این تاندیش ها توسط کارشناسان و مهندسین توانمند این مجتمع انجام‌شده است.

مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی اسفراین افزود: با تولید این فولاد خاص به روش ریخته‌گری تحت خلاء کاملاً از واردات یکسری محصولات استراتژیک که در ساخت صنایع و نیروگاه‌ها کاربرد دارد بی‌نیاز می‌شویم و از خروج میزان قابل‌توجهی ارز جلوگیری می‌شود.

وی گفت: توان علمی و تجربی متخصصین این مجتمع توانستند این تهدیدهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان را به فرصت تبدیل کنند و بخش تولید این مجتمع همچون گذشته پابرجا بماند و از وضعیت مناسب و پایداری برخوردار باشد.

عناوین برگزیده