به گزارش می متالز، محمدرضا دهقان مدیر تحقیق و نوآوری الکترونیک شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به اهداف این واحد گفت: واحد تحقیق و توسعه در کروز از سال ۱۳۸۹ در دو بخش الکترونیک و مکانیک شروع به فعالیت کرد و توانسته بسیاری از قطعات خودرو را بومیسازی کند. به گفته وی، اهداف ما در بخش الکترونیک این واحد، تحقیقات و طراحی سیستمهای الکترونیک خودرو از جمله جلو آمپر، بادی کنترل، ایموبلایزر، ایمنی و ایربگ، مولتی مدیا، سوئیچهای الکترونیکی و... جهت داخلیسازی آنها در خودروهای متفاوت است. مدیر تحقیق و نوآوری الکترونیک کروز با تاکید بر همکاری دانشگاهیان برای ارتقای خودروسازی کشور تصریح کرد: قطعهسازان میتوانند با همکاری دانشگاهیان درخصوص پروژههای تحقیقاتی خود نسبت به کاهش هزینههای تولید، افزایش بهرهوری، بهینهسازی مواد، طراحی محصول و تغییرات مهندسی خود اقدام کنند. کروز برای ارتقای دانش فنی و دستیابی به موارد مذکور پروژههایی بهصورت موازی با دانشگاههای امیرکبیر، تهران و شریف پیش برده است و حدود ۴۰نفر از دانشجویان این دانشگاهها در این واحد مستقر هستند که در آینده با گذراندن واحدهای آموزشی میتوانند جذب این واحد شوند.دهقان درخصوص دستاوردهای واحد تحقیق و توسعه کروز در مشارکت با دانشگاهها خاطرنشان کرد: در سال جاری کروز توانست به کنترل بدنه نسل جدید خودروهای ۴۰۵، ۲۰۶ و سمند، مدلهای متفاوت سوئیچ، ECU نسل جدید که دارای قابلیتهای منحصر به فرد است و بسیار از قطعات دیگر به خودکفایی دست یابد.