تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۸۸۱۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مسوول:

نوسان نرخ ارز تأمین مواد اولیه تولیدی‌ها را دچار مشکل کرده است

می متالز - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: عدم ثبات در نرخ ارز، تولیدکنندگان را برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه کرده است.
نوسان نرخ ارز تأمین مواد اولیه تولیدی‌ها را دچار مشکل کرده است

به گزارش می متالز، مجید غیاثی اظهار کرد: عدم ثبات نرخ ارز به عمده ترین چالش بخش تولید تبدیل شده چون این عدم ثبات تولیدکنندگان را برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: بدون شک اگر تولیدکننده‌ای نتواند مواد اولیه مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و در زمان مورد نیاز خریداری کند، در تولید نیز با چالش روبه رو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق به شعار امسال که همان رونق تولید است، مسوولان باید از نظرات بخشی خصوصی در تصمیم گیری‌های اقتصادی بهره بگیرند، توضیح داد: دستیابی به رونق تولید مستلزم ایجاد زیر ساخت مناسب با شور و مشورت و همکاری بخش خصوصی است.

غیاثی اضافه کرد: متاسفانه در شرایطی که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار و اولویت حاکمیت قرار دارد، بنابه دلایل مبهم برای تحقق این مهم از نظرات کارشناسان بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها استفاد نمی‌شود.

وی افزود: شرایط تحریم ایجاب می‌کند دولت با بهره گیری از تجارب ارزشمند بخش خصوصی در تقویت و پویائی اقتصاد کشور تلاش کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی‌ البرز تصریح کرد: عمده ترین چالش در مسیر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از پاره ای کم توجهی ها و بی توجهی ها نسبت به استفاده از نظرات بخش خصوصی سرچشمه گرفته است.

غیاثی با بیان اینکه پویایی اقتصاد کشور در گرو فاصله گرفتن از تصمیم های موردی و کارشناسی نشده است، افزود: برای بهبود شرایط اقتصادی کشور باید به فکر تدوین و اجرای راهکارهای مناسب برای تقویت روابط اقتصادی ایران با بازارهای دنیا باشیم.

عناوین برگزیده