تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۸۸۱۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با سهم ۶۴ درصدی محصول شمش داخلی؛

«ارفع» یک ماهه چهار هزار میلیارد ریال درآمد محقق کرد

می متالز - شرکت آهن و فولاد ارفع در حالی طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه امسال بیش از چهار هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال درآمد به دست آورد که حدود دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از این مبلغ معادل ۶۴ درصد از آن به واسطه فروش محصول شمش داخلی محقق شده است.
«ارفع» یک ماهه چهار هزار میلیارد ریال درآمد محقق کرد

عملکرد یک ماهه منتهی به ۹۸.۱۱.۳۰

به گزارش می متالز، شرکت آهن و فولاد ارفع در ماهی که گذشت حدود ۱۴۹ هزار و ۸۱۲ تن انواع محصول همچون آهن اسفنجی، شمش فولاد، شمش داخلی و خارجی تولید کرده و در پی عرضه ۸۸ هزار و ۱۱۶ تن از تولیداتش به درآمد فروش چهار هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال دست یافته است.

بالاترین مبلغ و نرخ فروش محصولات

این شرکت حدود ۶۴ درصد از درآمد فروش چهار هزار میلیارد ریالی خود در ماه گذشته را با عرضه ۵۷ هزار و ۷۵۳ تن محصول شمش داخلی به قیمت فروش ۴۵ میلیون و ۸۹۱ هزار ریال به ازای هر تن به دست آورده است. بر این اساس، محصول شمش داخلی با ثبت درآمد فروش به مبلغ دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به عنوان پردرآمدترین محصول تولیدی "ارفع" در این دوره شناخته شده است. همچنین محصول شمش صادراتی که قیمت فروش آن حدود ۴۸ میلیون و ۲۳۳ هزار ریال به ازای هر تن اعلام شده است، گران‌ترین محصول تولیدی شرکت به شمار می‌رود.

عملکرد از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۹۸.۱۱.۳۰ 

پایان فعالیت شرکت آهن و فولاد ارفع در دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان بهمن ماه با تولید حدود یک میلیون و ۵۱۵ هزار تن انواع محصول و عرضه ۷۷۴ هزار و ۴۷۲ تن از تولیداتش اعلام شده است و درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی آن در این دوره بالغ بر ۳۰ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال محاسبه می‌شود. 

بالاترین مبلغ و نرخ فروش محصولات

بر اساس اطلاعات موجود، دو محصول شمش داخلی و شمش خارجی به ترتیب به عنوان پردرآمدترین و گران‌ترین محصول تولیدی "ارفع" در این دوره عملکرد مطرح شده‌اند. بر این اساس، عرضه ۵۴۵ هزار و ۲۰۴ تن محصول شمش داخلی به نرخ ۳۷ میلیون و ۷۸۱ هزار ریال به ازای هر تن به تحقق درآمد فروش به مبلغ ۲۰ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال برای شرکت منتهی شده است. همچنین حدود ۲۲۹ هزار و ۲۶۸ تن محصول شمش صادراتی به نرخ ۴۲ میلیون و ۴۶۶ هزار ریال به ازای هر تن در بازارهای صادراتی فروخته شده است که درآمد فروش آن بالغ بر ۹ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

روند معاملات

بازدهی حدود ۳۰ درصدی ارمغان شرکت آهن و فولاد ارفع برای سهامدارانش در ماه گذشته به شمار می‌رود. چراکه، قیمت هر سهم شرکت در این دوره از شش هزار و ۱۰۴ ریال به هفت هزار و ۹۶۸ ریال افزایش یافته است و در کنار آن، ارزش بازار سهام "ارفع" از ۵۴ هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال به ۷۱ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال رسیده است.ارزش معاملات سهام شرکت در یکم بهمن ماه امسال در پی داد و ستد سه میلیون و ۸۴۹ هزار سهم آن بیش از ۲۳ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال ثبت شده است و آخرین روز معاملاتی آن در ماه گذشته با حجم معاملات ۱۸ میلیون سهم به ارزش ۱۴۳ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال سپری شده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد