به گزارش می متالز، جعفر زاهدی، چهارشنبه اعلام کرد: برای این طرح در بودجه سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و همچنین بانکهای عامل شامل سپه، مسکن و ملی موافقت کردهاند هر کدام ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کنند.
وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون برای اجرای این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.
او اظهار داشت: شهر صدرا نماینده شرکت شهرکهای جدید کشور در استان فارس نیز سال آینده ۴۰۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه پرداخت خواهد کرد.
زاهدی، با اشاره به پیشرفت ۷۸ درصدی پروژه آزادراه شیراز – اصفهان افزود: در ۶۴ کیلومتری از این مسیر ۲۲۴ کیلومتری در قطعات یک تا هفت روسازی بتنی و یک لایه آسفالت انجام شده است.
به گفته خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، ۶ پروژه اولویتدار آزادراهی به طول ۵۵۰ کیلومتر تا پایان سال ۱۴۰۰به بهرهبرداری میرسد.
وی افزود: یکی از این پروژهها آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر است که با بهرهبرداری از آن ۱۰۰ کیلومتر طول مسیر بین دو استان کاهش مییابد و با توجه به قابلیت تردد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در این آزادراه، از زمان سفر بین ۲ تا ۲.۵ ساعت کاسته خواهد شد.
او ادامه داد: پیشبینی میشود این پروژه بزرگ آزادراهی که درواقع طولانیترین پروژه آزادراهی کشور است در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهرهبرداری برسد.
آزاد راه شیراز – اصفهان، اولین پروژه آزادراهی استان فارس محسوب می شود.
طول مسیر فعلی شیراز – اصفهان حدود ۵۰۰ کیلومتر است که پیمایش آن با اتومبیل، پنج ساعت و نیم الی ۶ ساعت طول میکشد.