تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۸۸۱۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

موانع ۳ طرح اقتصادی در جنوب کرمان رفع شد

می متالز - به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان مشکلات و موانع پیش روی سه طرح صنعتی و معدنی همچون پایانه صادراتی، تیتانیوم کهنوج و مس کرور برطرف شد.
موانع ۳ طرح اقتصادی در جنوب کرمان رفع شد

به گزارش می متالز، مسلم مروجی فرد روز دوشنبه بیان داشت: طی روزهای اخیر با پیگیری‌های متعدد و در دیدار با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در خصوص اهمیت راه‌اندازی پایانه صادراتی جنوب کرمان در جیرفت بحث و مشکلات این طرح مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در جلسه‌ای هم که با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران داشتیم، مشکلات طرح تیتانیوم کهنوج و همچنین مس کرور عنبرآباد مورد بررسی قرار گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: با تلاش‌های این سازمان، طرح مهم و استراتژیک تیتانیوم کهنوج بعد از گذشت سه دهه به بخش خصوصی واگذار شد.
وی تأکید کرد: این موضوع از دستاوردهای مهم در حوزه صنایع معدنی جنوب کرمان بوده و نتایج خوب و اثرگذار آن را در آینده نزدیک با رشد سریع روند ساخت و تکمیل این مجتمع و زمینه‌سازی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، شاهد خواهیم بود.
مروجی فرد گفت: همچنین مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو)  در خصوص همکاری برای اجرای چندین طرح زیرساختی معادن همچون برق، آب و جاده در جنوب کرمان طی سال آینده قول مساعد داد. 

وی ادامه داد: طی جلساتی که با مدیرعامل شرکت ملی مس ایران داشتیم در خصوص واگذاری مس کرور عنبرآباد به بخش خصوصی نیز صحبت و مصوب شد هرچه سریعتر این طرح مهم صنایع معدنی جنوب کرمان هم واگذار شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهار داشت: با اجرای دو طرح مهم تیتانیوم کهنوج و مس کرور عنبرآباد بیش از ۲ هزار فرصت شغلی جدید برای مردم ایجاد و سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۵ هزار میلیارد ریال در منطقه انجام می‌شود.

سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

عناوین برگزیده