تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۴۱۱
کد خبر: ۸۸۲۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تخصیص عرضه‌‌ اولیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری

می متالز - اگر بخش عمده‌ای از این IPOها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص یابد، همزمان شاهد افزایش مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها و بورسی فعال‌تر و پویاتر هستیم.
تخصیص عرضه‌‌ اولیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری

به گزارش می متالز، علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین در بررسی بازار روز جاری گفت: شاهد حرکت بازار در مسیر سه‌ماهه خود هستیم.


وی ادامه داد: بورس تحت تاثیر ورود نقدینگی و سرمایه‌های سرگردان روندی مثبت و رو به رشد در پیش گرفته و به نظر می‌رسد این روند با توجه به تداوم ورود نقدینگی‌ها ادامه دار باشد. 


قدرتی به اثرات نامطلوب بیماری کرونا بر بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: این بیماری ترسی در بازار ایجاد کرده بود، اما تداوم ورود پول و اقبال سهامداران در کنار گزارش‌های خوب و وضعیت مناسب شرکت‌ها در بورس کالا همگی دست به دست هم داده و مسیری رو به رشد را برای بازار سرمایه فراهم ساخته است.


این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر عرضه‌های اولیه "ارزان" بر بورس خاطر نشان کرد: در همه بورس‌های دنیا موضوع IPO (عرضه اولیه) حیاتی بوده و نبض تپنده آن محسوب می‌شود؛ بازار سرمایه تحت تاثیر عرضه اولیه‌های متنوع و تعداد زیاد، پویایی بیشتری را همراه با جلب سرمایه تجربه خواهد کرد.

 

عرضه های اولیه ارزان نیست

وی ادامه داد: نمی‌توان از کلمه ارزان برای عرضه‌های اولیه استفاده کرد چرا که بسیاری از IPO‌ها به قیمت بوده و تحت نظر کارشناسان، مراجع مورد اطمینان ارزیابی شده و توسط شرکت‌های تامین سرمایه و مشاوران سرمایه، ارزش گذاری شده و به قیمت هستند.


قدرتی تصریح کرد: با توجه به کمبود عرضه‌های اولیه و اقبال جدی بازار سرمایه، رشد زیادی را برای عرضه اولیه‌های اخیر شاهد بودیم. لازم است راهکار‌هایی برای جلوگیری از این رشد اجرایی شود.


وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر بخش عمده‌ای از این IPo‌ها به صندوق‌های سرمایه گذاری تخصیص یابد، همزمان شاهد افزایش مزیت‌های سرمایه گذاری در این صندوق‌ها و بورسی فعال‌تر و پویاتر هستیم.

عناوین برگزیده