تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۸۸۳۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آمادگی یک شرکت داخلی برای صادرات پودرهای خاص

می متالز - برای تولید فولاد علاوه بر سنگ‌آهن چند نوع ماده اولیه نیاز است که بنتونیت یکی از آنها است که خوشبختانه این ماده معدنی در ایران استخراج می‌شود.
آمادگی یک شرکت داخلی برای صادرات پودرهای خاص

به گزارش می متالز، علاوه بر تولید فولاد نوع دیگری از بنتونیت در حفاری چاه‌های نفت و گاز استفاده می‌شود که آن هم در ایران تولید می‌شود. شرکت درین کاشان با تولید کلیه مواد معدنی مورد مصرف در چاه‌های نفت و گاز شامل باریت، هماتیت، کربنات‌کلسیم، آهک هیدراته، میکروسیلیس و بنتونیت توانسته کاهش چشمگیری در هزینه تمام شده گل‌های حفاری داشته باشد.

مواد تولیدی این شرکت برای سدسازی، تونل، ریخته‌گری، گندله‌سازی و ده‌ها مصرف دیگر کاربرد دارد و انواع نمک‌های دانه‌بندی شده صنعتی و کلیه مواد شیمیایی سیال حفاری از محصولات تولیدی این شرکت هستند. این شرکت همچنین موفق شده برای اولین بار زانتان گام خوراکی و صنعتی را تولید کند که مورد تایید شرکت مناطق نفت خیز جنوب برای استفاده در چاه‌های نفت و گاز ایران است این در حالی است  که تاکنون این ماده وارد می‌شده است.از اقداماتی که شرکت درین کاشان انجام داده و منجر به کاهش قیمت تمام شده محصولات این شرکت شده خریداری ۱۱ شرکت صنعتی و معدنی، شیمیایی و خدماتی و انجام از صفر تا صد عملیات استخراج، فرآوری، حمل و نقل، توزیع، بازیافت و تهیه و تولید کلیه مواد سیال حفاری در داخل گروه است‌. اما نکته‌ای که وجود دارد اینکه مشتری عمده مواد معدنی به خصوص برای گل حفاری مورد نیاز چاه‌های نفتی دولت است و پرداخت‌های منظمی به این شرکت ندارد از این رو برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش با مشکل مواجه شده است.

عناوین برگزیده