تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۸۸۳۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تدابیر لازم برای مبارزه با بیماری کرونا در خواف

می متالز - فرماندار خواف گفت: اقدامات مناسبی در شهرستان از سوی مردم، مدیران اجرایی و معادن سنگ آهن سنگان برای مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته است.
تدابیر لازم برای مبارزه با بیماری کرونا در خواف

به گزارش می متالز، حسین سنجرانی فرماندار خواف گفت: برای ارتقای سطح بهداشتی و تامین مواد ضد عفونی شهرستان، از سوی یک کارآفرین، نخستین واحد تولید مواد ضدعفونی به زودی در خواف دایر می‌شود و با راه اندازی آن، نیاز شهرستان به مواد ضدغفونی، تامین و با قیمت نازل به داروخانه‌ها و مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

او ادامه داد: با هدف پیشگیری و کنترل شیوع کرونا، تیم‌های تشخیص کرونا در مبادی ورودی خواف مستقر می‌شوند و قرار است بیمارستان صحرایی در این شهرستان مهیا شود.

فرماندار خواف گفت: با مدیران معادن خواف و مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف نشست مشترکی برگزار شد؛ برپایه گزارشی که مدیران معدنی در این نشست دادند شرایط مطلوب به نظر می‌رسد و آن‌ها برای ضدعفونی محیط کار، تامین اقلام بهداشتی و تجهیز کارگران و کارکنان اقدام‌های موثری انجام دادند.

سنجرانی ادامه داد: ضمن استقرار تیم‌های بهداشتی در ورودی و خروجی‌های معادن برای تب سنجی شاغلان این معادن، مقرر شده از ورود کارکنان، کارگران و دیگر مراجعه‌کنندگان با وضعیت سرماخوردگی عادی پیشگیری شود و کارکنان و کارگران بیمار به مرخصی اجباری با حقوق (استحقاقی) بروند.

او گفت: خروج کارکنان غیربومی، نوبت‌بندی شده و در دوره‌های ۲۰ روزه صورت می‌گیرد.

فرماندار خواف ادامه داد: اعلام نظر برای تعطیلی معادن سنگ آهن سنگان خواف بر عهده بهداشت و درمان است و هر زمان احساس کنند، تعطیلی آن‌ها ضرورت دارد، اعلام خواهند کرد.

سنجرانی گفت: تاکنون یک بیمار که احساس می‌شود مشکوک به کرونا باشد، شناسایی شده است؛ امیدواریم با مشارکت مردم در حفظ آرامش و رعایت اصول بهداشت فردی و کاهش تردد‌ها و سفر‌های غیرضرور، از بحران کرونا عبور کنیم و سریع‌تر به روند عادی فعالیت‌های روزانه برگردیم.

عناوین برگزیده