تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۹۰۶۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

شروع قرمز رنگ" بورس "و پایانی سبز

می متالز - امروز بازار با فعالیت‌هایی منفی و صف فروش آغاز به کار کرد، اما به نظر می‌رسد که با توجه به نقدینگی، بازار مثبت شود.
شروع قرمز رنگ" بورس "و پایانی سبز

به گزارش می متالز، محسن عباسلو مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در ارزیابی بازار روز جاری گفت: بورس تحت تاثیر چند پارامتر از جمله افت بازار‌های جهانی، افت ۹ درصدی قیمت نفت و اخبار تصمیم گیری‌های سازمان بورس قرار گرفته است. 

 

وی ادامه داد: جو و حاشیه‌های موجود در خصوص ریزش بازار و تغییر سقف به دو درصد برای جلوگیری از این ریزش به چشم می‌خورد که حمایت رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد از بورس در این میان نکته‌ای مثبت بود.


این کارشناس بازار سرمایه در خصوص شروع بازار اضافه کرد: امروز بازار با فعالیت‌هایی منفی و صف فروش آغاز به کار کرد، اما به نظر می‌رسد که با توجه به نقدینگی، بازار مثبت شود.


وی در ارزیابی بازار‌های جهانی گفت: وضعیت بازار‌های جهانی و افت ۹ درصدی یک شُک به بورس بود که پیش بینی می‌شود تا روز چهارشنبه متعادل شود.


عباسلو با اشاره به "عرضه‌های اولیه " اخیر بازار خاطر نشان کرد: عرضه‌های اولیه ارزان نبوده و به قیمت کارشناسی تعیین می‌شود، اما حدود ده درصد زیر قیمت کارشناسی در بازار عرضه می‌شود تا سودی به سهامداران خرد تعلق گیرد. 


وی ادامه داد: نکته این جاست که شرکت‌های تازه عرضه شده کوچک بوده و از سویی دیگر عرضه نقدینگی بازار نیز بالاست بنابراین یک جو روانی در خصوص بازدهی ۷۰ درصدی شرکت‌های جدید ایجاد شده است. 


این کارشناس بازار سرمایه در پایان اظهار داشت: برای سوق نقدینگی، لازم است به جای شرکت‌های جدید شرکت‌های بزرگ ورود داشته باشند.

عناوین برگزیده