به گزارش می متالز، سید جواد احمدی اظهار داشت: در پی ابلاغ بخشنامه استرداد وجه بلیت پروازهای داخلی و خارجی از سوی سازمان هواپیمایی کشور، شرکت های هواپیمایی موظفند نسبت به استرداد وجه بلیط مسافران به دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی اقدام نمایند.
این مقام مسوول افزود: بدنبال اقدامات نظارتی و بازرسی های به عمل آمده از سایتهای فروش بلیط هواپیما و نیز حسب شکواییه ها و گزارشات شاکیان خصوصی مشخص گردید مسافران زیادی اقدام به کنسل کردن پروازهای خود نموده و ضمن مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی خواستار عودت وجه بلیط خود شده اند. اما به نظر میرسد که آژانس های مسافرتی برخی شرکت ها از این کار خودداری کرده و برای لغو بلیت سفرها از مردم جریمه دریافت می نمایند که این امر موجبات نارضایتی مسافران و سردرگمی آنها را فراهم نموده است.
احمدی در این باره متذکر شد: با توجه به شرایط بوجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از التهاب بازار و تبعات بعدی آن، این شرکتها موظفند نسبت به استرداد وجه بلیط به دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی در اسرع وقت اقدام نمایند.
احمدی تصریح کرد: رعایت دقیق بخشنامه استرداد وجه بلیت از سوی تمامی آژانسهای مذکور الزامی بوده و تحت هیچ شرایطی دفاتر مذکور اجازه کسر جریمه از مسافران را ندارند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت خاطر نشان کرد: بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه خواهد داشت و هموطنان گرامی نیز میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن 124 به شکایات مردمی سازمانهای صنعت، معدن وتجارت سراسر کشور اعلام و یا در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، بخش شکایات، موضوع را درج نمایند و مطمئن باشند بدون اغماض با شرکتها یا آژانسهای متخلف برخورد و پول مسافران به آنها برگردانده خواهد شد.