تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۵۳۵
کد خبر: ۹۰۷۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش چشمگیر صادرات سیمان از ایران به ازبکستان

می متالز - ازبکستان در سال ۲۰۱۹ میلادی واردات سیمان از جمهوری اسلامی ایران را ۸۴٫۶ درصد تا ۵۸۷ هزار و ۶۰۰ تن افزایش داده است.
افزایش چشمگیر صادرات سیمان از ایران به ازبکستان

به گزارش می متالز، ازبکستان در سال ۲۰۱۹ میلادی واردات سیمان از جمهوری اسلامی ایران را ۸۴٫۶ درصد تا ۵۸۷ هزار و ۶۰۰ تن افزایش داده است.

اما از سوی دیگر ازبکستان در سال ۲۰۱۹ میلادی واردات سیمان از دیگر کشورها را نسبت به سال قبل ۶٫۸ درصد تا ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تن کاهش داده یعنی ۱۳٫۱ درصد تا ۱۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کاهش کرده است.

از جمله واردات سیمان از قزاقستان ۳۱٫۵ درصد تا ۹۷۳ هزار و ۷۰۰ تن، تاجیکستان ۲٫۶ درصد تا ۸۴۶ هزار و ۸۰۰ تن، ترکمنستان ۲۰٫۴ درصد تا ۲۵۶ هزار و ۵۰۰ تن کاهش یافته است. در این میان واردات سیمان از قرقیزستان نیز ۱۰٫۹ درصد تا ۵۷۱ هزار و ۴۰۰ تن افزایش یافته است.

ضمنا نرخ متوسط سیمان ایران در سال گذشته میلادی در سطح ۲۹٫۸۷ دلار (در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۷٫۰۲ دلار)، قزاقستان در سال گذشته ۵۰٫۹۳ دلار ( سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۰٫۱۷ دلار)، تاجیکستان در سال گذشته ۵۰٫۸۵ دلار ( سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۰٫۱۲ دلار)، قرقیزستان در سال گذشته ۵۲٫۱۳ دلار ( سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۰٫۹۶ دلار)، ترکمنستان در سال گذشته ۴۶٫۸۴ دلار ( سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۰٫۰۸ دلار) قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان ۶ بزرگ و ۱۹ کارخانه کوچک سیمان با ظرفیت ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال فعالیت می کنند.

عناوین برگزیده