تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۶:۵۸
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۹۰۷۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاملات مشکوک بورس تهران، پتروشیمی بازار پایه ای و ۱۳ شرکت

می متالز - بورس تهران، پتروشیمی آبادان، حضور دو سهم بورسی و فرابورسی برای سومین و دومین روز متوالی به همراه ۱۱ شرکت دیگر، معاملات مشکوک دیروز را رقم زدند.
معاملات مشکوک بورس تهران، پتروشیمی بازار پایه ای و ۱۳ شرکت

به گزارش می متالز، در جریان معاملات اولین روز این هفته، بازار سهام متاثر از تحولات عجیب پایان هفته مبنی بر تغییرات حد نوسان از 5 به 2 درصد، دستور وزیر اقتصاد برای تعویق تغییرات، نقص شدید در سیستم معاملات و البته افت قیمت نفت با فشار فروش آغاز به کار کرد و پس از کش و قوس های افزایش مقطعی تقاضا و افزایش فشار فروش، شاخص با افت 5981 واحدی و عقب نشینی به کانال 549 هزار تایی به فعالیت روزانه پایان داد.

بر این اساس، ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی از 2 هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد، ارزش معاملات سهام شرکت های بورسی و فرابورسی نیز بیش از 5.9 و 2.7 هزار میلیارد تومان بود و بانک های تجارت، صادرات، فولاد مبارکه، ذوب آهن به همراه سایپا به ترتیب با داد و ستد بیش از 328، 324، 269 ، 238 و 197 میلیون سهمی، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

در این میان، اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 8 تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

این گروه شامل شرکت های تولید برق دماوند، معادن بافق، بورس تهران، سالمین، نورد و لوله اهواز، سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت، نیرو کلر، صنایع غذایی مینو شرق، رینگ سازی مشهد، عمران و توسعه فارس، کاشی حافظ، فولاد کاویان، سیمان غرب، بیمه سرمد و پتروشیمی آبادان هستند.

حضور بورس تهران، پتروشیمی آبادان، دو شرکت تولید برق دماوند و سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت به عنوان دومین و سومین روز متوالی و 11 شرکت بورسی و فرابورسی دیگر از جمله نکات جالب معاملات مشکوک است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده