تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۹۰۷۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ساعات کار گمرک تمرچین ضروری است

می متالز - شکری با اشاره به اینکه طبق پروتکل بین‌المللی تحویل بار به کامیون‌های کشور مقصد ضروری است، گفت: این امر نیز زمان‌گیر بوده ولی روالی است که باید در مرز انجام شود.
افزایش ساعات کار گمرک تمرچین ضروری است

به گزارش می متالز، ارسلان شکری روز پنج‌شنبه افزود: در زمان حاضر گمرک تمرچین تا ساعت ۱۷ فعال است و عراق روزانه بار ۱۰۰ کامیون را تخلیه می کند که بیشتر آنها مصالح ساختمانی و تره بار است.

وی با تاکید بر اینکه تخلیه بار در عراق حدود چهار روز و خروج کامیون به طور متوسط در زمان حاضر پنج روز طول می‌کشد، بیان کرد: روند صادرات از باشماق و تمرچین ادامه دارد و در شرایط فعلی نباید متوقف شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای کنترل این تعداد کامیون، افزایش ساعات کار گمرک است که در این خصوص اهتمام مسوولان ۲ طرف مرز ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی همچنین بر لزوم مدیریت صدور بارنامه تاکید کرد و ادامه داد: این بارنامه‌ها باید با برنامه‌ریزی مناسب صادر شده و محدودیت‌های لازم برای جلوگیری از تراکم کامیون‌ها در مرز اعمال شود.

شکری با اشاره به اینکه طبق پروتکل بین‌المللی تحویل بار به کامیون‌های کشور مقصد ضروری است، گفت: این امر نیز زمان‌گیر بوده ولی روالی است که باید در مرز انجام شود.

وی افزود: همکاری و هماهنگی نهادهای مختلف از جمله گمرک، پایانه‌ها، فرمانداری پیرانشهر، مرزبانی، شرکت نفت و استانداری آذربایجان‌غربی در راستای حل مشکل کامیون‌ها در مرز تمرچین ضروری است و باید در این خصوص همکاری لازم صورت گیرد.

مرز تمرچین در مرز آذربایجان‌غربی با شمال عراق قرار دارد.

منبع: جماران
عناوین برگزیده