تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۹۰۸۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وضعیت عرضه و تقاضای ۵ شرکت تازه وارد در روز سقوط ۱۳.۵ هزار واحدی شاخص

می متالز - معاملات امروز بازار سهام درحالی با گذشت دو ساعت از آغاز معاملات با افت ۱۳.۵ هزار واحدی شاخص روبرو شده که وضعیت عرضه و تقاضای ۵ شرکت تازه وارد بررسی شد.
وضعیت عرضه و تقاضای ۵ شرکت تازه وارد در روز سقوط ۱۳.۵ هزار واحدی شاخص

به گزارش می متالز، معاملات دومین روز کاری این هفته بازار سهام متاثر از افت شدید و بی سابقه قیمت نفت، کاهش قیمت فلزات، احتمال کاهش دامنه نوسان سهام، لزوم اصلاح شاخص، جو روانی منفی و.. با افت و فشار در گروه فراورده های نفتی شروع و با سقوط بیش از ۱۳.۵ هزار واحدی شاخص  همراه شده است.

در این میان وضعیت عرضه و تقاضای شرکت های تازه وارد کلر پارس، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، پدیده شیمی قرن، تامین سرمایه بانک ملت و دوده فام نشان می دهد کلر پارس که 16 بهمن با 2950 تومان کشف قیمت شده با اعلام تغییرات در ترکیب تولید و فروش محصولات و ایجاد خط تولید و بسته بندی محصول جدید به عنوان محلول ضدعفونی کننده سطوح بر پایه آب اکسیژنه و توقف 30 دقیقه ای نماد، آماده معامله شد.

قیمت این سهم اکنون با 8377 تومان در حال معامله است که در برابر قیمت 2950 تومانی در روز عرضه اولیه با رشد 184 درصدی روبرو شده است. "کلر" امروز با رشد 10.2 درصدی قیمت و صف خرید بیش از 7.1 میلیونی مواجه شده است.

همچنین با عرضه اولیه 5 درصد از سهام گروه توسعه مالی مهر آیندگان در 21 بهمن، هر سهم این شرکت فرابورسی 562.5 تومان کشف قیمت شد  و طی حدود یک ماه با بازدهی بیش از 50 درصدی قیمت سهام روبرو شده و اکنون به قیمت 1230 تومانی در حال داد و ستد است. بررسی روند قیمت "ومهان" نشان می دهد از روز عرضه اولیه تا کنون رشد 119 درصدی را سپری کرده و امروز با افزایش اندک قیمت در حال معامله است.

در این میان، بیش از 93 هزار نفر اقدام به فروش بیش از 117.6 میلیون سهم "ومهان" کرده اند که توسط حدود 36 هزار نفر خریداری شده است.

عرضه اولیه 10 درصد سهام پدیده شیمی قرن هم 30 بهمن در بازار دوم بورس انجام و هر سهم نوزدهمین شرکت جدید سال با 1700 تومان کشف قیمت شد. با گذشت 12 روز کاری، قیمت هر سهم "قرن" به 3022 تومان رسیده که نسبت به روز عرضه، 78 درصد رشد را به ثبت رسانده است.

این شرکت که امروز با رشد 5 درصدی قیمت و حجم تقاضا و صف خرید بیش از 160 میلیونی روبرو شده، همانند دیگر سهام تازه وارد با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام در 13 اسفند به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی متوقف شد.

عرضه اولیه 13 درصد از سهام تامین سرمایه بانک ملت نیز 14 اسفند ماه انجام و هر سهم آن با 340 تومان کشف قیمت شد. "تملت" با گذشت دو روز کاری به قیمت 374.8 تومانی رسیده که حکایت از رشد 10 درصدی دارد.

این تامین سرمایه که چهارمین شرکت حاضر در بورس از این صنعت بشمار می رود طی روز جاری با رشد 4.9 درصدی قیمت و حجم تقاضا و صف خرید بیش از 508 میلیونی روبرو شده است.

شرکت دوده فام هم با عرضه اولیه 20 درصدی سهام در 14 اسفند به قیمت 1990 تومان کشف شد که طی دو روز گذشته به قیمت 2092.7 تومان رسیده که نشان از رشد 5 درصدی دارد. "شصدف" طی روز جاری با افزایش 5 درصدی قیمت، حجم تقاضا و صف خرید بیش از 57 میلیونی روبرو است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده