به گزارش می متالز، این تحقیق نشان داد که مشکل دندریت ها - سازه هایی مانند سوزن مانند که در باتری های فلزی، می توانند باعث اتصال کوتاه، خرابی و حتی آتش سوزی شوند - می تواند برطرف شود تا باتری تقریباً به خوبی کار کند.
پیش بینی می شود تقاضا برای لیتیوم تا سال 2025 به 820،000 تن برسد ، که بیشتر ناشی از افزایش تقاضای باتری برای وسایل نقلیه برقی و ذخیره انرژی تجدید پذیر است. باتری های یون لیتیوم به طور سنتی از تجمع دندریت ها روی آند متاثر شده اند.
در این مقاله، تیمی به سرپرستی استاد Rensselaer ، نیکیل کراتکار پیشنهاد کردند که با استفاده از یک آند فلز پتاسیم به جای یک آند گرافیتی و یک کاتد اکسید کبالت پتاسیم به جای کاتد لیتیم کبالت، می توان باتری ایجاد کند که عملکرد آن را بهتر کند.