تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۷۰۸
کد خبر: ۹۱۰۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در روز ریزش تمام عیار ۱۴.۴ هزار تایی شاخص رخ داد:

معاملات مشکوک "بورس"، پرجمعیت ترین سهم، شرکت ورشکسته + ۱۲ نماد

می متالز - در روزی که شاخص با ریزش تمام عیار ۱۴.۴ هزار تایی به کانال ۵۱۹ هزار واحدی نزول کرد ، سهام شرکت های بورس تهران، پرجمعیت ترین سهم ، شرکت ورشکسته و ۱۲ شرکت مشمول معاملات مشکوک شدند.
معاملات مشکوک "بورس"، پرجمعیت ترین سهم، شرکت ورشکسته + ۱۲ نماد

به گزارش می متالز، امروز هم شاخص بورس متاثر از عقب نشینی تمام عیار بزرگان بازار با ریزش 14 هزار و 465 واحدی روبرو و با نزول به کانال 519 هزار تایی در رقم 519 هزار و 913 واحی ثبت شد.

براساس این گزارش، همچنین در حالی ارزش معاملات بورس و فرابورس از 4 و 2.1 هزار میلیارد تومان عبور کرد و بانک تجارت، ذوب آهن و بانک صادرات با معامله 783 ، 328 و 269 میلیون سهمی بیشترین حجم را به خود اختصاص دادند که طبق اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا،  15 شرکت با داد و ستد 8 تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این گروه بورس تهران قرار دارد که با از دست دادن 5 درصد از قیمت و ارزش سهام شاهد داد و ستد بیش از 21 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های گازلوله، پاکسان، سیمان ساروج بوشهر، کلر پارس، سالمین، تولید برق دماوند، گلوکوزان، نیروترانس، بانک دی، سرمایه گذاری توسعه شمال، بین المللی محصولات پارس، معادن روی ایران، نیروکلر و پتروشیمی آبادان قرار گرفتند.

در بین این فهرست، علاوه بر حضور بورس تهران، معاملات جالب شرکت ورشکسته گاز لوله، بانک دی، پرجمعیت ترین شرکت بورس یعنی معادن روی و رکورد دار افزایش سرمایه(گلوکوزان با 2953 درصد از محل تجدید ارزیابی دارای ) جلوه دیگری داشت.

همچمین در برابر کاهش قیمت همراه با صف فروش 8 نماد، سهام "شپاکسا، ساروج، کلر، غسالم، غگل، وشمال و شکلر" با رشد قیمت و صف خرید داد و ستد شدند.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده