تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۷:۴۰
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۹۱۱۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشکل تولید کننده‌ها فقط با وام حل نمی‌شود/ مواد اولیه و تجهیزات در گمرک زمین‌گیر می‌شود

می متالز - رئیس مجمع کارگران تهران گفت: در صورتی که کالای ایرانی به بازار‌های جهانی عرضه شود تولید افزایش و در نهایت وضعیت معاش کارگران بهبود می‌یابد.
مشکل تولید کننده‌ها فقط با وام حل نمی‌شود/ مواد اولیه و تجهیزات در گمرک زمین‌گیر می‌شود

به گزارش می متالز، محمدرضا تاجیک رییس مجمع کارگران تهران در خصوص تاثیر تجارت خارجی بر وضعیت معاش کارگران اظهار کرد: عرضه کالای ایرانی در بازار‌های جهانی تاثیر بسیار زیادی در بهبود وضعیت معاش کارگران و امنیت شغلی این افراد دارد که این مهم به حمایت‌های دولت بستگی دارد.
وی افزود: حمایت‌های دولت باید هم از کارگران و هم از کارفرمایان باشد و در صورتی که این دو بخش از حمایت‌های دولت غافل باشند کالای ایرانی نمی‌تواند جایگاه خوبی در بازار‌های جهانی پیدا کند.

رئیس مجمع کارگران تهران با اشاره به مراحل عرضه کالای ایرانی در بازار‌های جهانی بیان کرد: برای انجام این کار در ابتدا باید کالای ایرانی را برندسازی و برند‌های ایرانی را در بازار‌های جهانی با توجه به نیاز آن‌ها تبلیغ کنیم، انجام این کار می‌تواند برای کالای ایرانی خریداران بین المللی پیدا کند.

تاجیک ادامه داد: پس از افزایش تقاضا نسبت به کالای ایرانی، دولت باید با حمایت از کارگران و کارفرمایان میزان تولیدات داخلی را افزایش دهد تا ضمن تامین نیاز‌های داخل به تقاضا‌های خارجی نیز بتوان پاسخ داد.

وی تصریح کرد: دولت در راستای حمایت از تولیدکننده نباید به حمایت تسهیلاتی و مالی کفایت کند، هم اکنون بسیاری از تولید کنندگان با مشکلاتی در امور بیمه و مالیات مواجه هستند که دولت با رفع مشکلات آن‌ها در این زمینه‌ها می‌تواند حمایت بزرگی از خود به جا بگذارد.

رئیس مجمع کارگران تهران خاطرنشان کرد: برخی از تولیدکنندگان برای واردات تجهیزات و برخی مواد اولیه با مشکلات متعددی در گمرک مواجه هستند و در صورتی که دولت این مشکلات تولیدکنندگان را رفع کند، ظرفیت تولید در کشور افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

تاجیک افزود: با تمام این تفاسیر دولت اولین و مهم‌ترین عامل برای حمایت از تولیدکننده و عرضه کالای ایرانی در بازار‌های جهانی است، که در این صورت می‌توان وضعیت معاش کارگران را تا حدودی بهبود داد.

وی تصریح کرد: با بهبود وضعیت معیشت کارگران و افزایش درآمد آنها، امنیت شغلی کارگران تضمین می‌شود و با خیالی آسوده‌تر به انجام وظایف خود می‌پردازند.

عناوین برگزیده