تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۹۱۳۵۴
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

پیشرفت 10 درصدی راه‌آهن خراسان‌جنوبی/ محور بیرجند - قاین در نیمه اول 1400 تکمیل می شود

می متالز - مودی گفت: در حال حاضر میزان مطالبات پیمانکاران در حوزه راه‌های استان یک میلیارد و 300 میلیون ریال است.
پیشرفت 10 درصدی راه‌آهن خراسان‌جنوبی/ محور بیرجند - قاین در نیمه اول 1400 تکمیل می شود

به گزارش می متالز، محمد مودی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در مورد مطالبات پیمانکاران بخش راه‌های استان، اظهار کرد: با توجه به این‌که پرداخت مطالبات پروژه‌های در دست اجرا بیشتر بوده بدیهی است با فعال شدن این پروژه‌ها علی‌رغم پرداخت مطالبات و با توجه به حجم فعالیت پروژه‌ها مطالبات جدیدی ایجاد شود.

مطالبات بیش از یک میلیارد ریالی پیمانکاران خراسان‌جنوبی

وی افزود: در حال حاضر میزان مطالبات پیمانکاران در حوزه راه‌های استان یک میلیارد و 300 میلیون ریال است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که میزان مطالبات در محور بیرجند - قاین میلیون ریال است، گفت: در حال حاضر در محور بیرجند، زاهدان، ماهیرود، سربیشه، دیهوک و راور مطالباتی نداریم و تمامی پرداخت‌ها به روز است.

تکمیل دوبانده شدن جاده بیرجند - قاین نیمه اول 1400

مودی در مورد پیشرفت دوبانده شدن محور بیرجند- قاین، عنوان کرد: از 100 کیلومتر محور بیرجند- قاین تا کنون 55 کیلومتر باند دوم تکمیل و زیر بار  ترافیک رفته است.

وی اظهار کرد: 4 کیلومتر از این محور آسفالت شده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: 13 کیلومتر دیگر از محور بیرجند - قاین آماده آسفالت است که پیش‌بینی می‌شود اواخر اردیبهشت ماه سال آینده حدود 15 کیلومتر دیگر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

مودی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله مابقی محور بیرجند - قاین تا نیمه اول سال 1400 تکمیل شود.

تشریح وضعیت پیشرفت راه‌آهن در خراسان‌جنوبی

وی در مورد احداث راه آهن زاهدان- بیرجند و اتصال به راه آهن بافق- مشهد نیز اظهار کرد: طول کل پروژه زاهدان - بیرجند - یونسی 901 کیلومتر است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طول راه آهن در استان خراسان‌جنوبی 421 کیلومتر است وطول بیرجند تا ایستگاه یونسی 271 کیلومتر می‌شود.

مودی بیان کرد: طول قطعات به پیمان رفته حدفاصل بیرجند تا یونسی با احتساب 16 قطعه حدود 90 کیلومتر است.

وی در مورد آخرین وضعیت قطعات در دست اجرا، گفت: قطعه یک مشهد- زاهدان حدفاصل ایستگاه یونسی تا ایستگاه گناباد به طول 48 کیلومتر با مبلغ قرارداد 542 میلیارد ریال است که تا‌کنون با پیشرفت فیزیکی بیش از 45 درصد در حال انجام است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 10 کیلومتر دیگر در قالب افزایش پیمان نیز به پیمانکار ابلاغ و مجموعا 58 کیلومتر طول ابلاغی اصلاح شد. 

پیشرفت 10 درصدی راه‌آهن از سمت بیرجند به یونسی

مودی بیان کرد: قطعه اجرایی شماره 16 در بخش بیرجند به یونسی به طول 22 کیلومتر با مبلغ پیمان 892 میلیارد ریال است که تا کنون حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

15 طرح در دست اجرا در حوزه راه

وی در مورد طرح‌های در دست اجرای راه‌های استان، گفت: 15 طرح در دست اجرا در حوزه راه‌های خراسان جنوبی داریم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طول کل طرح‌های در حوزه راه‌های استان 2100 کیلومتر است که 500 کیلومتر در دست اجرا و 628 کیلومتر تکمیل شده است.

طرح‌ها و کریدورهای مهم خراسان‌جنوبی

مودی در مورد طرح‌ها و کریدورهای مهم خراسان‌جنوبی، افزود: طول کلی کریدور چابهار – مشهد 1570 کیلومتر است که 414 کیلومتر در استان خراسان‌جنوبی قرار دارد.

وی گفت: طرح احداث باند دوم بیرجند- زاهدان 241 کیلومتر است که تا کنون 75 کیلومتر تکمیل شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طرح بهسازی محور بیرجند- قاین- گناباد 173 کیلومتر است که تاکنون 125 کیلومتر تکمیل شده است.

مودی خاطرنشان کرد: طول کریدور بندرعباس- مشهد 1374 کیلومتر است که 375 کیلومتر در خراسان‌جنوبی قرار دارد.

وی عنوان کرد: بهسازی محور کرمان- دیهوک 205 کیلومتر است که تاکنون 102 کیلومتر تکمیل شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طرح بهسازی راه اصلی فیض آباد- فردوس- دیهوک 170 کیلومتر است که تا کنون 101 کیلومتر تکمیل شده است.

مودی طول کریدور فرعی ماهیرود- طبس- یزد- اصفهان را در حوزه استان 767 کیلومتر عنوان کرد و افزود: 252 کیلومتر فاقد طرح است.

وی ادامه داد: طول احداث راه اصلی سربیشه- درح- میل 78 به 135 کیلومتر می‌رسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: طرح احداث باند دوم طبس- یزد 155 کیلومتر است که تا کنون 8 کیلومتر تکمیل شده است.

مودی طرح بهسازی نائین- انارک - طبس را 160 کیلومتر عنوان کرد و افزود: 18 کیلومتر از این مسیر تاکنون تکمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: طول جاده میل 78 به فراه افغانستان 120 کیلومتر است که تا کنون 64 کیلومتر تکمیل شده است.

تخصیص 90 میلیارد ریال اعتبار برای جاده  میل 78 به فراه افغانستان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای جاده میل 78 به فراه افغانستان طی سال‌های 97 و 98 مجموعا 90 میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

عناوین برگزیده