به گزارش می متالز، محمد ابوالحسینی، مهندس فرآیند نگهداری و تعمیرات (نت) فولاد مبارکه و مسوول این پروژه، در این خصوص گفت: در راستای تحقق حداکثری اهداف مدیریت شرکت مبنی بر بومیسازی صنعت، صاحب تکنولوژی شدن و تأمین هرچه بیشتر محصولات موردنیاز کشور در شرایط تحریم، بهجای خرید و احداث یک خط جدید با قابلیتهای بیشتر نسبتبه خط قبلی، این پروژه تعریف شد.
وی در تشریح اهمیت این پروژه و با بیان اینکه تا قبل از اجرای آن، خط برش گالوانیزه برای تولید شیت از محصولات درجه 2 گالوانیزه و با تولید روزانه 25 تن استفاده میکرد، افزود: پس از انجام بررسیهای لازم، طراحی اولیه بههمت کارشناسان دفتر فنی تعمیرات با بهرهگیری از تجربۀ کارشناسان تعمیرات واحد ورق رنگی و بستهبندی انجام گرفت و پس از مدل کردن طرح، نقشۀ قطعات و تجهیزات ترسیم و جهت ساخت به تعمیرگاه مرکزی ارائه شد. در ادامه، با همت کارکنان تعمیرگاه مرکزی و پیگیریهای مدیریت تعمیرگاه مرکزی، قطعات و تجهیزات ظرف مدت کوتاهی ساخته و جهت نصب به واحد ارسال شد.
ابوالحسینی مدتزمان اجرای این پروژه را سه ماه و صرف 850 نفر ساعت نیرو از پیمانکاران تعمیرات مرکزی اعلام کرد و گفت: پس از پایان نصب موفقیتآمیز قطعات و تجهیزات، برنامهنویسی درایوها توسط کارشناسان اتوماسیون و ابزار دقیق واحد ورق رنگی انجام گرفت و پس از پیادهسازی برنامه، مراحل تست و راهاندازی خط آغاز گردید و در مدت یک ماه مشکلات برطرف و در بالاترین سطح آمادگی به خط تولید تحویل داده شد.
وی با تأکید بر اینکه برای دستیابی به این توانمندی، باید با صرف مبالغ چند میلیارد تومانی برای خرید در شرایط تحریم اقدام میکردیم، تصریح کرد: با انجام پروژۀ مذکور قابلیتهای خط به شرح ذیل افزایش یافت:
به گفتۀ مهندس فرآیند نگهداری و تعمیرات (نت) فولاد مبارکه این پروژه به همت مهندسان داخلی طراحی و قطعات آن با همکاری تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه ساخته شد و در نهایت پس از نصب تجهیزات و قطعات آن به دست پیمانکاران واحد تعمیرات مرکزی، با نظارت کارشناسان داخلی به بهرهبرداری رسید.
مسوول این پروژه در پایان ضمن قدردانی از حمایت و اعتماد مدیریت ناحیۀ نورد سرد، از تلاش و همیاری کارشناسان توانمند واحدهای دفتر فنی تعمیرات، ورق رنگی و بستهبندی که با همکاری و هم فکری گروهی پروژه را به نتیجۀ مطلوب رساندند، صمیمانه تشکر کرد.