تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۹۱۶۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشف مایع سفیدکننده‌ تقلبی در همدان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به افزایش مصرف وایتکس برای ضدعفونی گفت: چهار هزار و ۲۰۰ بطری از این ماده با برند و نشان تجاری تقلبی وارد همدان و در همان لحظات نخست شناسایی و کشف شد.
کشف مایع سفیدکننده‌ تقلبی در همدان

به گزارش می متالز، حمیدرضا متین اظهار داشت: محموله وایتکس تقلبی در بطری های ۲۰۰ سی سی با یک برند تجاری مشهور در یکی از شهرهای کشور بسته بندی شده و آماده عرضه در همدان بود.

وی با اشاره به اینکه محموله تقلبی وایتکس با یک دستگاه نیسان وارد یکی از راسته بازارهای شهر شده بود، گفت: بلافاصله بازرسان سازمان متوجه این موضوع شدند اما راننده پا فرار گذاشت که با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شد.

متین افزود: برای اطلاع از اصالت محصول با کارخانه سازنده تماس گرفته شد که آنها تولید این محصول با مشخصات مندرج را تایید نکردند و تقلبی بودن این مواد برای ما ثابت شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: به دلیل استفاده گسترده وایتکس در ضدعفونی و گندزدایی معابرشهری، ناوگان حمل و نقل، اداره ها، نهادها و مصرف خانگی تقاضا برای این محلول بسیار افزایش یافت به طوری که ظرفیت واحدهای صنعتی برای تولید وایتکس سه برابر شد.

وی یادآوری کرد: وایتکس تولید شده همدان در فروشگاه های مختلف استان عرضه شده و مردم باخیال آسوده می توانند از آنها مصرف کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد