به گزارش می متالز، کم فروشی در برخی از جایگاههای سوخت موضوعی است که سال هاست آفت این حوزه شده و صدای اعتراض بسیاری از مردم را بلند کرده، اما موضوعی که به تازگی شاهد آن هستیم، تخلفاتی است که برخی از اپراتور جایگاه ها هنگام سوخت گیری و ارائه خدمات به مردم انجام می دهند و به عبارت بهتر از اعتماد مردم و شرایط پیش آمده سوء استفاده می کنند .
بعضا دیده شده که در برخی از جایگاه ها، اپراتورها اقدام به گرفتن پول اضافه بابت سوخت یا ارائه خدمات کرده اند که یا پاسخ مثبت گرفته اند یا با واکنش منفی مردم مواجه شده اند که همین موضوع موجب درگیری هایی بین اپراتورها و شهروندان شده است.
در این باره فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به ایسنا گفت: اگر کسی به اپراتور جایگاه اعتماد ندارد، خواهش ما این است که خودش با رعایت نکات بهداشتی سوختگیری کند.
وی افزود: اگر فردی مسوولیت این کار را به جایگاه ها سپرد و تخلفی مشاهده کرد، می تواند این مساله را به شماره ۰۹۶۲۷ گزارش دهد. مردم بدانند که این موضوع قطعا پیگیری خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین در خصوص پرداخت هزینه به اپراتورها بابت خدماتی که به مشترکان ارائه می دهند، اظهار کرد: اگر فردی خودش تمایل داشته باشد می تواند به این افراد مبلغی بپردازد اما از نظر ما اپراتورها نباید هزینه ای بابت خدمات دریافت کنند.
چندی پیش نیز شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: بارها توصیه شده که اگر مردم در هر جایگاهی تخلفی دیدند، به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی اطلاع دهند و منتظر بمانند. این شرکت تیم نظارتی خود را با تجهیزات کنترل کمی به جایگاه مذکور اعزام میکند و چنانچه تخلف جایگاه اثبات شود، به شدیدترین شکل ممکن جریمه خواهد شد.