تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۳
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۹۱۸۰۶
سرویس خبر : انرژی

امارات عامل یک فاجعه زیست محیطی خطرناک در جنوب یمن

می متالز - امارات با سوء استفاده از اشغال مناطق جنوب یمن با انجام عملیات اکتشاف نفت در دریای عرب و خلیج عدن و همچنین در برخی از نقاط منطقه «راس عمران» در سواحل غربی دریای سرخ در نزدیکی باب المندب، سواحل شهرهای «عدن» و «أبین» یمن را در مقابل یک فاجعه زیست محیطی واقعی قرار داده است.
امارات عامل یک فاجعه زیست محیطی خطرناک در جنوب یمن

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، عملیات اکتشاف نفت در جنوب یمن از سوی امارات باعث نمایان شدن آلودگی دریایی شده که آثار حاصل از آن تا سواحل ابین و عدن نیز رسیده، به ویژه با توجه به اینکه امارات بر مناطق نفتی در دریای یمن تسلط دارد.

میزان ذخیره نفت در این میدان ها ۱۱ میلیارد و ۹۵ میلیون بشکه تخمین زده می شود که ۴ میلیارد و ۷۸ میلیون بشکه از آن هم اکنون به شیوه های سنتی قابل استخراج است.

العهد گزارش داد: سواحل عدن و أبین ظرف چند روز اخیر شاهد مرگ و میر موجودات دریایی و تغییر یافتن رنگ آب دریا به سبز همراه با بوی مشمئز کننده است.

منابع محلی یمن به این پایگاه خبری گفتند که شمار بسیاری از ماهی های تلف شده از انواع مختلف در امتداد ساحل ابین به چشم می خورند و علاوه بر آن بوی آزاردهنده ای از آن متصاعد می شود و پس مانده های زیادی از جمله ماده آسفالت که توسط امواج دریا به ساحل رسیده، انتشار یافته اند.

بر اساس این گزارش، آلودگی آب های دریا به منابع آبزی و بسیاری از ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی همچون طرح آب شیرین کن و طرح های گردشگری و طرح های نگه داری و بهینه سازی زیستگاه های دریایی یمن به شدت لطمه زده است و باعث از بین رفتن شمار زیادی از ماهی ها و سایر موجودات دریایی شده است.

کارشناسان تاکید کردند: سموم و آلودگی موجود حاصل پس ماندهای شیمیایی است که توسط کشتی ها به دریا افکنده می شوند و علاوه بر آن باید به فعالیت های مشکوک امارات در آب های منطقه ای یمن نیز اشاره کرد.

ابوظبی توسط گروه های مسلح هوادار خود به فرماندهی افسران اماراتی بر گذرگاه های تجاری و حیاتی و جزایر راهبردی جنوب یمن نفوذ خود را گسترده است.

امارات مدتی است در حال تاسیس شرکت های متخصص در زمینه انرژی در شهرهای شبوه و حضرموت یمن است تا با راه اندازی پروژه های خاص نفت این کشور را غارت کند.

عناوین برگزیده