تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۹۱۸۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه، تصریح کرد:

ارسال پیامِ مشکلات سامانه معاملات براساس مدرک باشد؛ نه حدس و گمان

می متالز - حامد سنجری: «ارسال هر پیام به مشتریان درباره مشکلات سامانه معاملات باید با ارایه مدرک مستند و بدون حدس و گمان باشد؛ در غیر این صورت با متخلفان برخورد قضایی می شود.»
ارسال پیامِ مشکلات سامانه معاملات براساس مدرک باشد؛ نه حدس و گمان

به گزارش می متالز، حامد سنجری، سرپرست مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه طی نامه‌ای خطاب به روح الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با توجه به مشاهده موارد متعدد در خصوص ارسال پیام از شرکت های کارگزاری به مشتریان از طریق سامانه های برخط، مبنی بر انتساب مشکلات فنی یا کندی سامانه مذکور به هسته معاملات خواهشمند است به شرکت های کارگزاری اطلاع رسانی شود که ارسال پیام فوق منوط به داشتن مدرک مستند و مستدل است.

در ادامه این نامه آمده است: در مواردی مشاهده شده است که بدون داشتن دلیل و مدرک و صرف حدس و گمان، مشکلات فنی سامانه معاملات برخط به هسته معاملات انتساب داده شده است؛ بنابراین، از تاریخ این نامه (۲۴ اسفند ۹۸)، ارسال پیام توسط کارگزارن به مشتریان در سامانه های برخط، مبنی بر انتساب مشکلات سامانه برخط به هسته معاملات بدون دلایل کافی و محکمه پسند، اقدامات حقوقی مقتضی از طریق کمیته تخلفات و مراجع قضایی را در دستور کار سازمان قرار خواهد داد.

وی در پایان تصریح کرد: لطفا برای پیشگیری از وقوع موراد مشابه، دستور اکید برای اجرای تمهیدات را صادر فرمایید.

عناوین برگزیده