تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۹۱۸۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نیازمند حمایت دولت برای نجات فضای کسب و کار هستیم

می متالز - نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و صنایع خراسان رضوی گفت: در این ایام سخت، بیش از هر زمانی نیازمند عملگرایی دولت و نهاد‌های متولی برای نجات فضای کسب و کار و تولید کشور هستیم.
نیازمند حمایت دولت برای نجات فضای کسب و کار هستیم

به گزارش می متالز، حسین محمودی نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و صنایع خراسان رضوی گفت: رئیس اتاق ایران در نامه‌ای هشت بندی به رئیس جمهور، پیشنهادات و مطالبات بخش خصوصی برای حمایت‌های دولت از کسب و کار‌ها را ارائه نمود. امیدوار هستیم که قوه مجریه نیز با پیشنهادات پارلمان بخش خصوصی، موافقت کرده و زمینه را برای کمک به فعالان اقتصادی فراهم آورد.

او ادامه داد: مانند بسیاری از بحران‌هایی که پشت سر گذاشته‌ایم، این روز‌های سخت نیز به پایان می‌رسند، اما باید اذعان کنیم که در پس این بحران، چالش‌های اقتصادی و خسارت‌های فضای کسب و کار خود در ابعادی جدی‌تر، بروز می کنند، امروز مکرر از ضرورت مدیریت بحران سخن می‌گوییم، در حالی که اگر دوراندیشی و آینده نگری را یکی از الزامات سیاست‌های مدیریتی بدانیم، از همین حالا باید به چالش‌ها و خسران بنگاه‌های اقتصادی بپردازیم و برای آن چاره اندیشی کنیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و صنایع خراسان رضوی گفت: بخشی از تلاش پارلمان بخش خصوصی نیز پیگیری همین مساله است. امروز بقای بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط دغدغه ما است و حتی باید نگران واحد‌های تولیدی بزرگ نیز باشیم که در زنجیره تامین و تولید و توزیع، حتما اثرات سوء این بحران را تجربه خواهند کرد.

محمودی افزود: ستادی در اتاق بازرگانی مشهد شکل گرفت و ذیل آن نیز دو کمیته تخصصی، به منظور جمع آوری و هدفمندسازی کمک‌های فعالان اقتصادی برای پیشگیری و مقابله و همچنین رصد و احصاء چالش‌ها و خسارت‌های وارد آمده به بنگاه‌های اقتصادی در مواجهه با این بیماری ایجاد شد.

او ادامه داد: از فعالان اقتصادی خراسان رضوی دعوت کردیم تا کمک‌های خود را در برای اجرای طرح‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری، به حساب جامعه یاوری خراسان (تشکل خیریه ذیل اتاق بازرگانی مشهد) واریز نمایند. کارآفرینان، صنعتگران و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی استان، بار‌ها و بار‌ها در کوران حوادث و اتفاقات تلخ و دشوار، در کنار آحاد جامعه ایستاده‌اند و نقش و رسالت خود را به شایستگی ایفا کرده اند.

عناوین برگزیده