تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۹۱۹۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

تصمیمات یک شبه نتیجه نمی‌دهد

می متالز - تصمیماتی در خصوص تغییر" حجم مبنا "و "درصد نوسان" باید طبق راهکار‌های قانونی پیش رفته و این امر که هیئت مدیره سازمان چنین تصمیماتی را یک شبه اخذ و اجرایی کند صحیح نیست.
تصمیمات یک شبه نتیجه نمی‌دهد

به گزارش می متالز، علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین گفت: یکی از عوامل مهم و حیاتی در تمام بازار‌های سرمایه دنیا ثبات و عدم دخالت در روند معاملات است.


وی ادامه داد: سهامداران به مقوله ثبات و عدم تغییر قوانین به صورت ناگهانی، بسیار حساس بوده و واکنش نشان می‌دهند. 


این کارشناس بازار سرمایه یکی از ضعف‌های مهم بورس را تغییر قوانین و مقررات به صورت ناگهانی و دفعتا دانست و عنوان کرد: طی سال این امر به کرات اتفاق افتاده و از اثرات بد این تصمیمات هیچ تجربه‌ای گرفته نشده و در حال تکرار است.


قدرتی به تصمیمات ناگهانی در تغییر حجم مبنا و درصد نوسان اشاره داشت و افزود: سهامداران به این تصمیمات واکنشی بد نشان داده و بازار نیز تحت تاثیر قرار گرفت. 


وی ادامه داد: اینگونه تصمیم گیری‌ها باید در یک فضای آرام و نظرسنجی از سوی کارشناسان صورت گرفته و این آگاهی به سهامداران داده شود که در یک مدت زمان مشخص اجرایی خواهد شد.


قدرتی تصمیم گیری در خصوص تغییر" حجم مبنا "و "درصد نوسان" را در شرایط خاص و حساسی دانست و اضافه کرد: چنین تصمیماتی باید طبق راهکار‌های قانونی پیش رفته و این امر که هیئت مدیره سازمان چنین تصمیماتی را یک شبه اخذ و اجرایی کند صحیح نیست.


مدیرعامل کارگزاری آوانوین در پایان افزود: با بررسی مجدد و تصمیم گیری جدید شورای عالی بورس، اطمینان بار دیگر به سهامدار بازگشته و بازار سرمایه در روند طبیعی خود قرار گرفت.

عناوین برگزیده