تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۹۲۰۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل پتروشیمی نوری عنوان کرد:‏

"نوری" مشکلی برای تامین خوراک ندارد

می متالز - مدیرعامل پتروشیمی نوری با تاکید بر اینکه خوراک این پتروشیمی گاز نبوده و میعانات گازی است، اظهار داشت: نوری از ‏پتروشیمی‌هایی است که برای تامین خوراک هیچ مشکلی ندارد چرا که به یازده فاز پالایشگاهی در پارس جنوبی متصل است و ‏تن‌ها سه فاز خوراک این پتروشیمی را تامین می‌کند.
"نوری" مشکلی برای تامین خوراک ندارد

به گزارش می متالز، تقی صانعی با اشاره به روند مثبت تولید و فروش پتروشیمی نوری گفت: تا امروز ‏بالای ۱۰۶درصد برنامه فعالیت صورت گرفته وبیش از ۹۶ درصد ظرفیت، تولید داشته ایم که این روند مثبت در حوزه تولید و سودآوری ادامه دار خواهد بود.


وی با اشاره به بهتر شدن روند تولید و سودآوری شرکت در سال جاری نسبت به سال قبل خاطر نشان کرد: درمدت مشابه سال گذشته، واحد تولید پارازایلین (از پرسودترین محصولات) در سرویس قرار نداشت، اما با روند ارتقا در سال جاری، طی ‏ ماه‌های اخیر با حداکثر تولید مواجه هستیم.


صانعی در ادامه درباره چشم انداز تامین خوراک این پتروشیمی، گفت: خوراک نوری گاز نیست بلکه میعانات گازی است، یعنی ‏وقتی شرکت گاز، گاز تولید می‌کند به همراه آن میعانات گازی هم تولید می‌شود، تولید گاز که نمی‌تواند متوقف شود، بنابراین ‏میعانات گازی همواره تولید می‌شود.


مدیرعامل پتروشیمی نوری خاطر نشان کرد: ما به ۱۱ فاز پالایشگاهی پارس جنوبی وصل هستیم، اما نیاز خوراک ما ۱۲۰هزار ‏بشکه در روز است که تولید تنها سه فاز پالایشگاهی پارس جنوبی است و نوری از جمله پتروشیمی‌هایی محسوب می‌شود که از ‏نظر تامین خوراک کوچکترین مشکلی ندارد.

عناوین برگزیده