تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۹۲۳۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ارجاع ۲۵ پرونده تخلف برداشت‌ غیرمجاز از معادن ساوه به مراجع قضایی

می متالز - مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه گفت: در سال جاری 25 پرونده تخلف برداشت‌ غیرمجاز از معادن در ساوه به مراجع قضایی ارجاع شد.
ارجاع ۲۵ پرونده تخلف برداشت‌ غیرمجاز از معادن ساوه به مراجع قضایی

به گزارش می متالز، جعفر گندمکار به محدودیت اختیارات اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در حوزه معدنی اشاره کرد و افزود: در پی موافقت رئیس سازمان برای تفویض اختیارات به شهرستان ساوه، بسیاری از مشکلات و موانع حوزه معدن برطرف می‌شود.

وی به ۵۳ مورد بازدید از نحوه فعالیت و چگونگی برداشت از معادن شهرستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در نتیجه این بازدیدها ۲۵ مورد برداشت غیرمجاز از معادن مشاهده و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارسال شده است.

گندمکار در ادامه هرگونه حمل مواد معدنی را منوط به داشتن بارنامه دانست و افزود: هم اکنون ۵۶ واحد معدنی در سطح شهرستان فعالیت دارند و بازدیدهای موردی و مستمر از محدوده‌های اکتشافی معادن فعال در حوزه استحفاظی شهرستان صورت می‌گیرد.

وی نظارت بر محدوده‌های اکتشافی معادن و نیز بهره‌برداری از معادن را دو ماموریت ذاتی مدیریت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معادن بیان کرد و افزود: در سال جاری ۶ مورد درخواست اکتشاف در حوزه معادن فلزی و غیرفلزی واصل شده است.

وی به بازدید از هفت معدن شهرستان به منظور دریافت مواد ناریه جهت انجام عملیات انفجار برای اکتشافات اشاره کرد و افزود: هرگونه عملیات اکتشاف و توسعه ای در معادن باید با حضور مسئول فنی معدن صورت گیرد تا بهره‌برداران معدنی در مسیر خطا قرار نگیرند.

مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه گفت: هرگونه برداشت و عملیات اکتشاف حتی از ملک شخصی منوط به اخذ مجوز است و در صورت مشاهده با تشکیل پرونده جهت صدور رای به دستگاه قضائی ارسال می‌شود.

عناوین برگزیده