تاریخ: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۷
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۹۲۹۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام مسوول در بانک مرکزی:

مرحله آزمایشی بازار متشکل ارز به پایان رسید/ زمان راه اندازی رسمی

می متالز - مرحله آزمایشی بازار متشکل ارز به پایان رسیده و انتظار می رود راه اندازی رسمی این بازار در سه ماه اول سال انجام شود.
مرحله آزمایشی بازار متشکل ارز به پایان رسید/ زمان راه اندازی رسمی

به گزارش می متالز، یک مقام مسوول در بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت راه اندازی بازار متشکل ارز که مهم‌ترین طرح دولت برای ساماندهی بازار ارز به شمار می‌رود به ایرنا گفت: مرحله آزمایشی این بازار به پایان رسیده و زمینه برای راه اندازی رسمی مهیا است.

وی افزود: در ماه های اخیر محدودیت‌های معاملات صرافی‌ها در این بازار کاهش یافته و شرایط معاملات به بازار واقعی نزدیک شده است.

براساس این گزارش، از دی‌ ۹۸، حجم معاملات ارزی در این سامانه افزایش یافت و صرافی ها می توانند سفارش های خرید ۱۰۰ هزار دلاری یا یورویی را ثبت کنند و می توانند حجم های فروش بالاتر به عنوان مثال ۵۰۰ هزار دلار در روز را نیز ثبت کنند اما برای خرید باید حداکثر ۱۰۰ هزار دلار در روز سفارش گذاری کنند.

در حال حاضر بیش از ۱۵۰ صرافی مراحل اخذ مجوز فعالیت در این بازار را طی کرده و امکان انجام معاملات ارزی را دارند. بنابراین با توجه طی مراحله راه اندازی آزمایشی، بازار متشکل ارزی در فصل بهار رسما" آغاز بکار خواهد کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده