تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۴
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۹۳۰۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۴ واحد صنفی در ابرکوه پلمب شد

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت (صمت) ابرکوه گفت: ۱۴ واحد صنفی که بر خلاف مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اقدام به فعالیت مجدد کرده بودند، با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پلمب شد.
۱۴ واحد صنفی در ابرکوه پلمب شد

به گزارش می متالز، سید مسعود میرحسینی: این واحدها را آهن فروشی،  لوازم ورزشی، آجیل فروشی، بستنی فروشی، کفش، پتو، موبایل و ساندویج فروشی، لوازم برق صنعتی، کابینت سازی، لوازم یدکی و کافی شاپ ذکر کرد.

به گفته وی، تخلف این واحدها هنگام گشت و بازرسی مشترک این اداره با اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تشخیص داده شد.

میرحسینی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد یادشده برای جلوگیری از شیوع این بیماری، بازار شهر از ۲۵ اسفند ماه امسال تا پنجم فروردین ماه ۱۳۹۹ به استثنای واحدهای تامین‌کننده نیازهای اصلی شهروندان تعطیل شده است.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم به خصوص حضور در منزل می تواند نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از بیماری داشته باشد.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

نخستین مورد شیوع این بیماری در ایران ۲۹ بهمن ماه گذشته در قم اعلام شد.

شهرستان ابرکوه افزون بر ۲ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتحادیه دارد که مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

عناوین برگزیده