تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۹۳۰۷۲
سرویس خبر : محیط زیست

غربالگری هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی شهرها و مرزهای کشور

می متالز - سرپرست جمعیت هلال احمر از مسوولیت این جمعیت به عنوان هماهنگ کننده‌ای که در کشور در مبادی ورودی و خروجی شهرها، گمرکات، راه آهن ها و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور وظیفه غربالگری افراد را انجام می دهد، خبر داد.
غربالگری هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی شهرها و مرزهای کشور

به گزارش می متالز، کریم همتی بعدازظهر یکشنبه و پس از انجام نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران ستادی این جمعیت در مرکز فرماندهی، کنترل و هماهنگی عملیات ساختمان صلح این مطلب را در جمع خبرنگاران عنوان کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر اضافه کرد: جمعیت هلال احمر مجموعه ای از حوزه سلامت کشور است و با توجه به اینکه یک NGO بین المللی نیز می باشد وظایف سنگینی را بر عهده دارد که خوشبختانه این وظایف در زمان حاضر نمود بیشتری پیدا کرده است.
همتی توضیح داد: حسب دستوراتی که رئیس جمهوری و وزیر بهداشت داشتند از امروز وزیر بهداشت به عنوان مسوول قرارگاه ابلاغی با عنوان مسوول هماهنگ‌کننده ورودی‌ و خروجی‌ شهرها با هماهنگی پلیس‌راه، دانشگاه‌ علوم پزشکی و سایر نیروها برای هلال‌احمر صادر کرده است. بنابراین باید با یک برنامه‌ریزی منسجم برای انجام این ماموریت سهم‌مان را در قطع حلقه سرایت بیماری به بهترین شکل ادا کنیم.

وی افزود: تاکنون کنترل مبادی ورودی و خروجی ۱۱ استان از جمله گیلان، گلستان و قم به عهده هلال احمر سپرده شده و این جمعیت برای معرفی این بیماری در فضای مجازی اقدام کرده و ۱۲ میلیون نفر نیز غربالگری شده اند.
سرپرست جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این جمعیت به عنوان یکی از پشتیبانان طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا معرفی شده،  گفت: یک چهارم تخت‌های در نظر گرفته شده از ۱۰ هزار تخت که برای قرنطینه در نظر گرفته شده که معادل  ۲ هزار و  ۶۰۰ تخت می باشد، به هلال احمر واگذار شده که این تعداد آماده است و در خیلی از استان ها بیماران در این تخت ها بستری شدند و صفر تا صد این کارها برعهده هلال احمر است.

همتی افزود: این جمعیت در فضای مجازی برای معرفی ویروس کرونا به مردم فعالیت‌های خود را آغاز کرد که طی این آموزش ها تا کنون ۳۷ میلیون نفر از آموزش های همگانی ارائه شده در فضای مجازی بازدید و از اطلاعات آن‌ها بهره مند شدند.
وی ادامه داد: همچنین بیمارستان نور افشار نیز به عنوان بیمارستان کمکی مسیح دانشوری در حال فعالیت است و تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک سه لایه و مواد ضد عفونی کننده برای مصرف نیروهای هلال و ورود به چرخه توزیع نیز در حال انجام است.

سرپرست جمعیت هلال احمر درباره کمک‌های بین المللی نیز یادآور شد: اقلام اهدایی بین المللی نیز در سه انبار هلال احمر نگهداری خواهد شد. تاکنون کشور چین یک و دو دهم میلیون دلار کمک شامل اقلام مورد نیاز به کشور اعطا کرده و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است. به زودی نیز از قطر محموله‌ای وارد کشور خواهد شد و ژاپن نیز وعده کمک یک میلیون دلاری را داده است. اقلام اهدایی ایرانیان مقیم آمریکا نیز به زودی وارد کشور خواهد شد.
همتی گفت: به علاوه مجموع کمک‌های مردمی به هلال احمر برای توزیع میان هموطنان نیازمند نیز تا صبح امروز رقم ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

واردات ۲ میلیون کپسول «تامی‌فلو» و ۶۰۰ هزار قرص کلترا

سرپرست جمعیت هلال احمر از واردات ۲ میلیون کپسول «تامی‌فلو» و ۶۰۰ هزار قرص کلترا از سوی سازمان تدارکات پزشکی این جمعیت تا پایان هفته جاری به کشور خبر داد.

وی ادامه داد: هلال احمر با یک برنامه ریزی اقتضایی و به صورت جدی وارد بحث کرونا شده تا بخشی از بار این بحران را از دوش دولت، وزارت بهداشت و کشور را بردارد.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که داروی تامیفلو تاثیری در پیشگیری یا درمان کرونا ندارد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: تامیفلو یا Oseltamivir مهارکننده رقابتی آنزیم نورآمینیداز ویروسی است و مطابق بررسی‌های انجام شده، در پیشگیری یا درمان کرونا تاثیری ندارد.

وی ادامه داد: موضوع در کمیته‌های علمی، بررسی و در کمیته درمان ستاد ملی مقابله با کرونا نیز مطرح شد و حسب آخرین اطلاع، از پروتکل درمان بیماری کووید ۱۹ حذف شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در باره آخرین آمار متبلایان، درگذشتگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

 

 

عناوین برگزیده