تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۹۳۰۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صنعت بیمه در سال ۹۸ به ضریب نفوذ مورد نظر نرسید

می متالز - یک کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: صنعت بیمه برای ارزیابی و تعیین میزان دقیق خسارت باید از ابزارهای نوین و آی‌تی‌محور استفاده کند و ابزارهایی که درحال حاضر برای تعیین خسارت و صدور وجود دارد نظارت پذیر نیستند.
صنعت بیمه در سال ۹۸ به ضریب نفوذ مورد نظر نرسید

به گزارش می متالز، محمود دودانگه یکی از دلایلی که  9 میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه نامه شخص ثالث در کشوروجود دارد را در کم اهمیت بودن این مساله برای این قشر از جامعه بیان کرد و گفت: به طوریکه این موضوع برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار نیست و آن توانمندی لازم را هم ندارند.

این کارشناس صنعت بیمه تاکید کرد: از دوجنبه باید برروی این موضوع کار شود هم از بعد فرهنگی و هم  نظام نظارتی لازم فراهم شود که راکبین این وسایل نقلیه هم مانند خودروها برای خرید بیمه نامه اجبار پیدا کنند زیرا با کوچکترین ضربه به یک موتورسیکلت، موتورسوار دچار حادثه می شودکه می تواند برای خودشخص و خانواده اش جبران ناپذیر باشد.

دودانگه در خصوص اینکه با وجود نظارت نهاد ناظر و شرکت های بیمه ای 2 هزار میلیاردتومان خسارت غیرواقعی در زمینه شخص ثالث و بیمه نامه بدنه وجود دارد گفت: عواملی که در این شبکه برای ارزیابی خسارت برای صدور و تعیین میزان خسارت وجوددارد نظارت پذیر نیست.

وی توضیح داد: صنعت بیمه مکانیزم سیستمی و آی تی محور ندارد که بتواند اینگونه نظارت ها را به صورت مطلوب و دقیق و درلحظه انجام دهد درنتیجه امکان ارزیابی خسارت بیش از آن چیزی که رخ داده پیش می آید.

این کارشناس صنعت بیمه ادامه داد: صنعت بیمه برای این موضوع باید از ابزارهای نوین نهایت استفاده را بکند تا خسارتی که وارد شده به صورت واقعی ارزیابی شود و پرداخت لازم انجام شود.

دودانگه در خصوص اینکه سال 98 برای صنعت بیمه چگونه گذشت گفت: واقعیت این است که صنعت بیمه در این سال به انتظاری که قانونگذار از این صنعت داشت نرسید وشکافی مابین انتظار قانونگذار از این صنعت و جایگاه و نفوذی که این صنعت در اقتصاد کشوردارد وجود دارد.

وی افزود: اگرچه صنعت بیمه نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته  ولی  اهالی این صنعت باید در زمینه استفاده از فناوری آی تی و فناوری های روز در زمینه صدور و ارزیابی خسارت و بخش های مختلف بیشتر از گذشته تلاش کنند ضمن اینکه به نیازهای واقعی فعالان اقتصادی و مردم بیشتر از گذشته توجه شود.

این کارشناس صنعت بیمه تصریح کرد: صنعت بیمه تعریف خاص خودرا دارد و اگر نتواند دغدغه مردم و فعالان اقتصادی را پوشش دهد و مدیریت کند طبیعتا نمی تواند به ضریب نفوذی که  در قانون برنامه و سیاست های کلی برای این صنعت در نظر گرفته شده برسد.

دودانگه کفت: تمامی اهالی صنعت بیمه باید تلاش کنند تا در همه ابعاد و زمینه ها خودرا به این ضریب نفوذ برسانند و اگر بخواهند مسیر میانبری را برای تحقق این اهداف در نظر بگیرند این مسیر میانبر استفاده از فن آوریهای روز است.

عناوین برگزیده