تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۹۳۱۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تجهیزات پزشکی اهدایی اتاق بازرگانی تهران به گلستان ارسال شد

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی اهدایی اتاق بازرگانی تهران به ارزش ۱۵ میلیارد ریال برای مقابله با ویروس کرونا امروز چهارشنبه تحویل استان گلستان شد.
تجهیزات پزشکی اهدایی اتاق بازرگانی تهران به گلستان ارسال شد

به گزارش می متالز، علی محمد چوپانی در نشست خبری اظهار داشت: این کمک‌ها شامل ۵ دستگاه تنفس مصنوعی، ۲۰ دستگاه بای پپ (اکسیژن رسان) و اقلام مورد نیاز یک هفته کادر درمانی بیمارستان های استان است.

وی بیان کرد: همچنین فعالان اقتصادی گلستان تاکنون ۱۲۵ میلیارد ریال به صورت نقدی برای مقابله با ویروس کرونا کمک کردند که این مبلغ صرف خرید ۵۵ دستگاه تنفس مصنوعی به همراه ۳۳۰ شلینگ کمک تنفسی و برخی تجهیزات و لوازم بهداشتی موردنیاز بیمارستان های استان شد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز گفت: کمک فعالان اقتصادی استان در مقابله با ویروس کرونا طبق اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی گلستان انجام شد.

هوشنگ آخوندی افزود: تجهیز یک مرکز نقاهتگاه در گرگان، تامین روزانه ۳۰۰ پرس غذا در این نقاهتگاه و تهیه هزار و ۳۰۰ متر پارچه برای تولید ۳ هزار ماسک از دیگر اقدامات فعالان اقتصادی استان در مقابله با کرونا است.

وی همچنین از تامین نمک برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده در نیروگاه برق نکا خبر داد و گفت: این اتاق با مشارکت فعالان اقتصادی گلستان، کمبود نمک موردنیاز این نیروگاه برای تولید مواد ضدعفونی موردنیاز استان را تقبل کرد و تاکنون ۲۰ هزار لیتر آب ژاول تولیدی برای انجام ضدعفونی در اختیار شهرداری‌های گلستان قرار گرفت.

اتاق بازرگانی گرگان ۸۰۰ عضو فعال دارد.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تاکنون ۸۲ تن از اهالی استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

 

 

عناوین برگزیده