تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۹۳۲۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون گمرک ایران خبر داد؛

ترخیص ۳ محموله دیگر اقلام بهداشتی و ملزومات پزشکی

می متالز - معاون گمرک ایران اعلام کرد: امروز سه محموله دیگر در ارتباط با کنترل و مقابله با کرونا در گمرک ترخیص شد.
ترخیص ۳ محموله دیگر اقلام بهداشتی و ملزومات پزشکی

به گزارش می متالز، «مهرداد جمال ارونقی» افزود: اولین محموله ترخیص شده از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، شامل ۱۶ دستگاه تجهیزات پزشکی است که با صدور حکم خروج، ترخیص و در اختیار مرجع مربوطه قرار داده شد.

وی افزود: محموله دوم شامل مواد اولیه کیت مولکولی (برای تشخیص کرونا) است که با مجوز وزارت بهداشت، به صورت حمل یکسره از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ترخیص و به مراکز مربوطه ارسال شد.

معاون گمرک ایران ادامه داد: محموله سوم، سه کانتینر شامل بیش از ۱۱ هزار عدد ترمومتر (تب سنج)، ۲۴ هزار دستگاه فشارسنج و سایر تجهیزات پزشکی از جمله گوشی پزشکی است که تشریفات گمرکی این محموله نیز اکنون در گمرک تهران در حال انجام است و تا ساعتی دیگر از گمرک ترخیص خواهند شد.

به گفته ارونقی، علاوه بر این محموله ها، تشریفات گمرکی محموله‌های دیگری از جمله مواد اولیه، کالاهای بهداشتی و پزشکی مرتبط نیز به‌صورت مرتب از گمرکات کشور از جمله گمرک شهید رجایی بندرعباس در حال انجام و خروج است.

«احمد ذاکری» معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک نیز ۲۴ اسفند،‌از شبانه روزی شدن ترخیص ملزومات پزشکی و اقلام بهداشتی در گمرکات کشور خبر داد و افزود: با توجه به نیاز شدید مراکز درمانی کشور به ملزومات پزشکی و اقلام بهداشتی، کارکنان گمرکات کشور به‌طور شبانه‌روزی سرگرم انجام تشریفات این اقلام هستند و تلاش می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کالاهای مورد نیاز از گمرک ترخیص شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد