به گزارش می متالز، محمد راستاد ۲۶ آذر ماه سال گذشته همچنین تاکید کرد: باید زمان توقف کشتیها با هدف افزایش رقابت میان بنادر کاهش یابد. بر اساس گزارش آنکتاد میانگین زمان توقف کشتیها برای تخلیه و بارگیری بار فله ۱۰.۷ روز و بار مایع ۵.۵ روز باشد که بنادر ما نیز باید به این نُرمهای جهانی دست یابند.
راستاد با اشاره به ادامه مکانیزم حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص حمایت از خطوط کشتیرانی در قالب تعرفههای ترجیحی و همچنین تعرفههای تخلیه و بارگیری و روند کاهشی آن، افزود: امسال قرارداد تولید کانتینر در داخل توسط یک تولیدکننده داخلی به امضا رسید و به زودی یک تولید کننده دیگر نیز اقدام به تولید کانتینر خواهد کرد که این سرمایه گذاری از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.
وی با اشاره به تولید ۷۶۸ قطعه موردنیاز سازمان بنادر توسط شرکتهای تولید کننده داخلی و صرفه جویی ۶۱ میلیارد تومانی آن گفت: به شرکتهای ریلی که اقدام به افزایش حمل کانتینری بار با قطار از بنادر کنند، وام خرید واگن خواهیم داد.