تاریخ: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۹۳۴۶۰
استاندار فارس:

ثبت ۱۱ اثر استان فارس در فهرست جهانی/ پروژه راه آهن اقلید به یزد تکمیل می‌شود؟

می متالز - رحیمی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های اشتغال، راه و شهرسازی و گردشگری در این استان خبر داد.
ثبت ۱۱ اثر استان فارس در فهرست جهانی/ پروژه راه آهن اقلید به یزد تکمیل می‌شود؟

به گزارش می متالز، عنایت الله رحیمی با اشاره به اقدامات استانداری در حوزه اشتغال؛ اظهار کرد: استان فارس در زمینه‌های عملکردی، فعالیت‌های بسیار موثری انجام داده است برای مثال در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی، ۵ هزار و ۹ طرح با اعتبار ۶۳۷ میلیارد تومان موجب ایجاد ۱۶ هزار و ۱۸۷ اشتغال شده که خوشبختانه موقعیت خوبی هم در کشور داشته است.

او تصریح کرد: نرخ بیکاری سال قبل در استان فارس، با روند کاهشی مواجه بوده و این شاخص از ۱۶/۷ به ۷/۶ رسیده، همچنین استان فارس از نظر نرخ بیکاری، رتبه سوم را از آن خود کرده است.

استاندار فارس بیان کرد: در زمینه تشکیل تعاونی و شرکت‌های تولیدی، حدود ۱۶ طرح داشتیم که با رشد یک هزار درصدی مواجه بوده است؛ در زمینه تعاونی بانوان هم از ۳۷ طرح به ۶۸ طرح رسیدیم، البته جهت حمایت از توسعه و اشتغال پایدار روستایی در قالب تسهیلات فراگیر، ۱۹۱ طرح ایجاد شد و سرمایه گذاری آن هم قابل توجه است.

رحیمی یادآور شد: در زمینه اشتغال درحوزه‌های متفاوت، روند استانی مطلوب بوده و خوشبختانه در سال ۹۸ استان فارس رتبه اول را در تولید شمش آلومینیوم کسب کرده که باعث ایجاد جهش بزرگ در اشتغال شده است.

او گفت: در دولت تدبیر و امید، ۳ فاز از کارخانه فولاد پاسارگاد را با ۱۹۳۰ میلیارد تومان اعتبار، کارخانه سیمان خاکستری و بزرگترین کارخانه نوآوری کشور را راه اندازی کردیم که انشالله مفید خواهد بود.

ثبت ۱۱ اثر استان فارس در فهرست آثار جهانی

استاندار فارس بیان کرد: در زمینه کربنات سدیم، استان فارس با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان کارخانه کربنات سدیم را افتتاح کرده و در زمینه شرکت‌های دانش بنیان هم کار‌های بسیار بزرگ و تاثیرگذاری انجام شده است.

رحیمی تاکید کرد: آثار تاریخی ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی در سال ۹۲، ۲ اثر بوده، اما در سال ۹۸، ۱۱ اثر در قالب جهانی به نام استان فارس ثبت شده، همچنین استان فارس در سال ۹۷ به عنوان شهر منبت و در سال ۹۸ نام شهر صنایع دستی را از آن خود کرده که می‌توان گفت این عمل در جذب توریست تاثیر بسزایی دارد.

او یادآور شد: سهم استان فارس از آثار تاریخی معنوی ثبت شده در فهرست ملی در سال ۹۲، ۲۸ طرح بوده، اما در سال ۹۸ به ۶۸ طرح افزایش پیدا کرده است.

استاندار فارس گفت: تعداد آثار تاریخی ثبت شده طبیعی استان فارس در فهرست ملی در سال ۹۲، ۴ طرح بوده، اما امروزه به عدد ۱۴ رسیده است.

تکمیل ۴۸ هزار و ۳۳۹ واحد مسکن مهر در سال ۹۸

استاتاندار فارس تصریح کرد: تعداد هتل، متل و هتل آپارتمان‌ها در استان فارس در سال ۹۲، ۶۳ واحد بوده، اما امروزه به به ۱۰۰ واحد رسیده و ۱۳۴ خانه مسافر هم در سطح شهر ایجاد شده است؛ البته تعداد تخت ها، مجتمع‌های گردشگری، دفاتر مسافرتی و راهنمایی‌های ایران گردی به ۱۳۵ پروزه رسیده که در اسفند سال ۹۸، ۲ هتل ۵ ستاره در استان فارس افتتاح شد.

او با اساره به مقاوم سازی واحد‌های مسکونی استان فارس گفت: مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در  استان فارس با رشد ۵۶ درصدی مواجه بوده است؛ افزون بر این در شاخص بنیاد مسکن روستایی هم رشد قابل قبولی داشته ایم که در قالب تسهیلات بانکی و طرح‌های گوناگون ارائه شده است.

استاندار فارس افزود: در حوزه راه و شهر سازی، در سال ۹۸ رشد ۷۱ درصدی، در شاخص تهیه طرح‌های جامع برای شهر رشد ۲۸۰ درصدی و در حوزه مسکن مهر هم تعداد ۴۸ هزار و ۳۳۹ واحد تکمیل شده‌اند.

رحیمی گفت: تعداد راهداری‌های استان در مقایسه با سال ۹۱ رشد ۸ درصدی داشته و پلیس راه‌ها ۲۷ درصد و تعداد دوربین‌های نظارت تصویری با رشد ۱۵۰ درصدی مواجه بوده است.

او بیان کرد: خبر خوبی که می‌تواند این روز‌ها چشمگیر باشد این است که امسال پروژه راه آهن اقلید به یزد تکمیل می‌شود؛ این راه آهن حدود ۳/۵ ساعت فاصله زمانی استان فارس را به راه آهن اصلی شمال به جنوب کشور کاهش می‌دهد.

استاندار فارس در پایان گفت: در حوزه ورزش و جوانان که مورد تاکید دولت تدبیر و امید است، شاخص تعداد باشگاه‌های ورزشی ما از ۵۱۸ به یک هزار و ۴ باشگاه در سال ۹۸ رسیده و همچنین سرانه فضا‌های ورزشی سرپوشیده و باز از ۲۳۹ صدم درصد به ۴۸۱ صدم رسیده است.

عناوین برگزیده