تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۵۲
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۹۳۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام کرد:

پرداخت بیش از 2700 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی سمنان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از ابتدای سال تاکنون 458 واحد تولیدی استان بیش از 2 هزار و 700میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از بانک‌ها دریافت کرده اند.
پرداخت بیش از 2700 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی سمنان

به گزارش می متالز، بهروز اسودی در نود و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، گفت: امسال در جهت رونق تولید در استان و کمک به طرح های نیمه تمام و همچنین بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی بیش از ۲هزار واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که تا این لحظه پرونده یک هزار و 209 واحد در جلسات کارگروه بررسی و جهت عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند.

وی بیان کرد: از این تعداد واحد معرفی شده به بانک‌ها ، 327 واحد مربوط به بخش صنعت و 882 واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است که در مجموع بیش از 9 هزار میلیارد ریال از بانک‌های عامل تسهیلات دریافت خواهند کرد.

اسودی با اشاره به رتبه اول این استان در تعداد پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور افزود: امسال 458 واحد تولیدی استان بیش از 2 هزار و 700میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌ها دریافت کرده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تاکنون حدود 30 درصد از واحدهای معرفی شده با بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده اند که سهم صنعت حدود 212 میلیارد تومان و سهم کشاورزی 60 میلیارد تومان بوده است.

اسودی با تشکر از همکاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات و عقد قرارداد با واحدهای تولیدی تصریح کرد: بانک صنعت و معدن با پرداخت 82 درصد از سهم پرداختی در بین بانکهای عامل پیشتاز است و پس از آن بانکهای توسعه صادرات ، سپه ، کشاورزی و ملی در رتبه های بعدی قرار دارند.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در این جلسه با درخواست 59 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند موافقت و جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

اسودی با اشاره به اشتغالزایی ۳۰۰ نفری طرح های معرفی شده بیان کرد: از این تعداد طرح، 15 طرح به ارزش 59 میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و 44 طرح به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به دیگر دستور کار این نشست اضافه کرد: در این جلسه مشکلات بانکی ، مالیات ، تامین اجتماعی و امور زیربنایی سه واحد تولیدی روناس کاشی ، کاشی مارلک مه و یک واحد تولیدی بسته بندی تخم مرغ بررسی شد.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به اجرایی شدن ۵۷ درصد مصوبات این کارگروه بیان کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات 517 واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع یک هزار و241 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده