به گزارش می متالز، شرکت کشتیرانی که با سرمایه بیش از ۱.۶ هزار میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد و سال گذشته با بازدهی ۲۲۵ درصدی از ۴۷۹ به ۱۵۶۱ تومان رسیده اعلام کرد : طی نه ماه سال قبل ۴۹۲ هزار TEU کانتینر با رشد ۳ درصدی حمل شده و سهم از واردات و صادرات کانتینری در بنادر جنوبی هم با رشد ۸ درصدی به بیش از ۵۴ درصد رسیده است.
همچنین ارزش روز بازار سهام "حکشتی" در پایان آذر با رشد ۶۷ درصدی از ۱.۱ هزار میلیارد تومان عبوره کرده است . ارزش روز کشتیرانی زیرمجموعه دریای خزر با رشد ۴۸۷ درصدی به دو هزار میلیارد تومان رسیده است.
استفاده از کشتیهای مگاسایز کانتینری (۱۴۵۰۰ TEU کانتینر) در خط مستقیم کشتیرانی بین بنادر ایران و چین از دیگر اقدامات سال گذشته بود که ضمن کاهش هزینههای حمل و نقل و تسریع در زمان حمل کالا، باعث تسهیل در فرآیند سوخت رسانی کشتیها ( با توجه به مشکلات ایجاد شده در تامین سوخت در بنادر خارج از کشور در اثر اعمال تحریمها) شده است.
همچنین سیلوهای ۴۵۰۰۰ تنی کشتیرانی دریای خزر جهت ذخیره سازی انواع غلات با قابلیت بارگیری و تخلیه دو محصول متفاوت به صورت همزمان در بنادر انزلی احداث و مرداد سال ۱۳۹۸ قبل به بهره /f42178792.jpeg) برداری رسید.