تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۵
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۹۴۰۷۶
سرویس خبر : محیط زیست
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان:

اصناف نباید به بهانه‌های مختلف، سلامت مردم را به خطر بیندازند

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: موضوع تعطیلی اصناف تا ۱۵ فروردین به تمام اتحادیه‌های صنفی، ابلاغ شده و به هیچ عنوان قابل قبول نیست که کسبه‌ای به بهانه‌های مختلف، سلامت مردم را به خطر بیندازد.
اصناف نباید به بهانه‌های مختلف، سلامت مردم را به خطر بیندازند

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری روز سه شنبه اظهار داشت: تعطیلی اصناف، مصوبه کمیته امنیتی ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا بوده و تمام واحدهای صنفی در راستای حفظ سلامتی جامعه، موظف به رعایت آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه شامل تمام صنوف و بازارهای تجاری به استثنای نانوایی‌ها، خواروبارفروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروش‌ها و صنوف تامین‌کننده ارزاق عمومی مردم بوده و این قبیل اصناف نیز به شرط رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی دایر خواهند بود.

فغفوری تصریح کرد: با اصنافی که با عدم اجرای این مصوبه، اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود کنند به صورت قانونی برخورد می‌شود.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته، اصناف در صورت رعایت نکردن مصوبه کمیته امنیتی استان باید با حضور در مراجع ذیصلاح، جوابگوی اقدام و تخلف خود باشند.

به گزارش ایرنا، طبق مصوبه روز یکشنبه کمیته امنیتی استان زنجان، تعطیلی تمام اصناف به استثنای صنوف تامین‌کننده ارزاق عمومی مردم تا ۱۵ فروردین جاری الزامی است.

استان زنجان بیش از ۴۰ هزار واحد صنفی دارد که ۲۳ هزار واحد آن مربوط به شهرستان زنجان و ۱۷ هزار در سایر شهرستان‌ها است.

عناوین برگزیده