تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۹۴۰۹۳

کرونا، حمل و نقل ریلی پاکستان را تعطیل کرد

می متالز - شیوع ویروس کرونا در پاکستان باعث شد تا وزارت راه آهن این کشور دستور توقف تردد ناوگان ریلی از جمله ممنوعیت حرکت قطارهای مسافربری در سراسر پاکستان را صادر کند.
کرونا، حمل و نقل ریلی پاکستان را تعطیل کرد

به گزارش می متالز، رسانه های پاکستان روز سه شنبه گزارش دادند: از آنجایی که بیم آن می رود تداوم سفرهای ریلی و افزایش تردد مردم در شهرهای مختلف موجب افزایش شیوع ویروس کرونا شود به همین دلیل وزیر راه آهن پاکستان تصمیم به توقف حمل و نقل ریلی و تمامی قطارهای مسافربری این کشور گرفت.

«شیخ رشید احمد» اعلام کرد: ترد قطارها با هدف کمک به مدیریت جلوگیری شیوع کرونا در سراسر پاکستان متوقف شده و این وضعیت تا ۱۲ فروردین برقرار خواهد ماند.

حمل و نقل جاده ای در شهرهای پاکستان سراسر پاکستان محدود شده و دولت این کشور ضمن اعلام ممنوعیت تمامی پروازهای خارجی ورودی و خروجی، فرودگاه کراچی، بزرگترین فرودگاه بین المللی این کشور را نیز تعطیل کرد.

دولت پاکستان روز گذشته و براساس قانون اساسی این کشور از ارتش خواست تا برای کمک به نهادهای غیرنظامی وارد صحنه شود و از ظرفیت‌های خود برای مدیریت شیوع کرونا استفاده کند.

ویروس کرونا که به تعبیر دولت پاکستان به چالش جدی برای این کشور تبدیل شده است، تاکنون ده‌ها شهر را درگیر کرده و دست کم ۸۹۲ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. ۶ بیمار کرونایی تاکنون فوت کردند.

دولت‌های ایالتی و ارتش پاکستان به مردم توصیه کردند که در زمان تعطیلی مناطق مورد نظر از تردد غیرضروری در معابر و سطح شهرها به طور جدی پرهیز کنند در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان پیش تر طرح تعطیلی کامل کشور و یا اعمال حکومت نظامی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به ضرر مردم کشورش دانست و گفت: ماندن در خانه و قرنطینه داوطلبانه راه‌حل اساسی برای مردم پاکستان جهت در امان ماندن از بیماری کووید-۱۹ است.

«عمران‌خان» هشدار داد که بی احتیاطی مردم به ضرر کشور تمام می‌شود بنابراین باید در خانه ماند و جلوی شیوع کرونا را گرفت.

عناوین برگزیده