تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۹۴۷
کد خبر: ۹۴۱۰۶
سرویس خبر : متالورژی و مواد

«ذوب» کدام قطعه را بومی سازی کرد

می متالز - دریچه کشویی پاتیل های فولاد در ذوب آهن اصفهان بومی سازی شد.
«ذوب» کدام قطعه را بومی سازی کرد

به گزارش می متالز، معاون تجهیزات مکانیک بخش فولادسازی ذوب آهن گفت: این دریچه کشویی مکانیزمی با وزن تقریبی 480 کیلوگرم و با ابعاد 31×70×92 سانتیمتر است که در کف پاتیل های فولادی با ظرفیت 130 تن مذاب مونتاژ می شود.

اصغر امینی با اشاره به اینکه قطعه مذکور دارای فن آوری ساخت پیچیده صنعت فولاد است گفت: سازنده دریچه کشویی CS60 کشور اتریش است که پس از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان امکان تهیه و خرید آن نه تنها برای ذوب آهن اصفهان بلکه برای کل صنعت فولاد کشور غیر ممکن شد به طوری که قیمت آن حداقل 10 برابر قبل از دوران تحریم افزایش یافت.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت این دریچه های کشویی گفت: چنانچه فولاد مذاب از آن نفوذ کند باعث حوادث ناگوار انسانی و از بین رفتن تجهیزات بسیار گران قیمت ایستگاه های ریخته گری، LF یا زیر کنورتور می شود.

معاون تجهیزات مکانیک بخش فولادسازی ذوب آهن با بیان اینکه در صورت تامین نشدن این دریچه، تولید به صفر می رسید و با از رده خارج شدن هر دریچه 10  درصد از تولید کاسته می شد افزود: با تلاش صنعتگران، صفحات کشویی نسوز پاتیل فولاد در شرکت های داخل کشور (پالاز صنعت) بومی سازی شد و ذوب آهن اصفهان با اعتماد به شرکت های داخلی، موجب بومی سازی این قطعه مهم شد.

عناوین برگزیده