تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۹۴۲۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری فیس بوک در روزنامه نگاری برای پوشش اخبار کرونا

می متالز - مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک متعهد شده است ۱۰۰ میلیون دلار در صنعت خبر سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری خیره کننده از سوی فیس بوک نشان می‌دهد که در دوران شیوع عالم گیری کرونا، ارسال گزارش‌های دقیق از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری دارد. ۲۵ میلیون دلار از این بودجه برای کمک به اخبار محلی از طریق پروژه روزنامه نگاری فیس بوک تأمین می‌شود و ۷۵ میلیون دلار باقیمانده در قالب "هزینه بازاریابی اضافی" برای سازمان‌های خبری جهان صرف خواهد شد.
سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری فیس بوک در روزنامه نگاری برای پوشش اخبار کرونا

به گزارش می متالز، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک متعهد شده است ۱۰۰ میلیون دلار در صنعت خبر سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری خیره کننده از سوی فیس بوک نشان می‌دهد که در دوران شیوع عالم گیری کرونا، ارسال گزارش‌های دقیق از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری دارد. ۲۵ میلیون دلار از این بودجه برای کمک به اخبار محلی از طریق پروژه روزنامه نگاری فیس بوک تأمین می‌شود و ۷۵ میلیون دلار باقیمانده در قالب "هزینه بازاریابی اضافی" برای سازمان‌های خبری جهان صرف خواهد شد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پیش بینی می‌شود روزنامه نگاران جهان به دلیل نا آرامی اقتصادی شیوع کرونا ویروس در شرایط نابسمانی باشند. درآمد تبلیغاتی که بسیاری از ناشران خبر به آن نیاز دارند نیز کاهش یافته است، زیرا شرکت‌ها بودجه بازاریابی را در میان عدم قطعیت مالی کاهش می‌دهند. شرکت تحقیقات eMarketer پیش بینی رشد خود را برای تبلیغات رسانه‌ای در سراسر جهان ۳ درصد کاهش داده است و در نتیجه بسیاری از گروه‌ها نگرانند.

در عین حال در شرایط فعلی گزارش دهی با کیفیت بالا و دقیق از هر زمانی مهمتر است، زیرا اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا به سرعت و به شکل آنلاین پخش می‌شود. فیس بوک در بیانیه مطبوعاتی خود می‌گوید: «اگر مردم به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، روزنامه نگاری محلی یک سرویس عمومی مهم است». شرکت فیس بوک متعهد شده است تا اقدامات خود را برای از بین بردن اطلاعات نادرستی که در سیستم عامل این شرکت ارسال کرده است افزایش دهد. اما این بحران نیز باعث فشار بر تیم‌های تعدیل کننده این شرکت می‌شود. اطلاعات غلط زیادی وجود دارد که یک سازمان بررسی کننده در فیس بوک ناچار است با آن‌ها مقابله کند.

اکنون به نظر می‌رسد فیس بوک قصد دارد در کنار مبارزه با اخبار نادرست به اخبار درست قدرت دهد. فیس بوک می‌گوید که قصد دارد کمک‌های مالی خود را بر ناشران متمرکز کند که بیشتر این کمک‌ها در کشور‌های محروم‌تر متمرکز است. هفته گذشته این شرکت نخستین سری از کمک‌های مالی را اعلام کرد و گفته شد فیس بوک با پرداخت ۵۰۰۰ دلار به ۵۰ اتاق خبر محلی در سرتاسر ایالات متحده و کانادا می‌تواند "هزینه‌های غیر منتظره" مربوط به پوشش شیوع کرونا را بپردازد.

منبع: انتخاب
عناوین برگزیده