تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۹۴۶۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در روزی که شاخص از نیمه کانال ۶۶۷ هزارتایی گذشت:

معاملات مشکوک دو پالایشگاه بورسی، ۷ نماد بازار پایه و ۶ شرکت دیگر

می متالز - در روزی که شاخص با تثبت سقف تازه از نیمه کانال ۶۶۷ هزارتایی هم گذشت، دو پالایشگاه بورسی و ۷ نماد حاضر در بازار پایه و ۶ شرکت دیگر مشمول معاملات مشکوک شدند.
معاملات مشکوک دو پالایشگاه بورسی، ۷ نماد بازار پایه و ۶ شرکت دیگر

به گزارش می متالز، در جریان معاملات اولین روز هفته تمام کاری بورس در سال جدید، ادامه صعود قیمت سهام اکثر شرکت ها موجب شد  شاخص با جهش 19 هزار و 942 واحدی به رکورد تازه 567 هزار و 601 واحدی برسد و سقف تازه ایی را ثبت کند.

براساس این گزارش، در این روز که بیش از 5.2 هزار میلیارد تومان در بورس و 2.5 هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد، بیشترین حجم معاملات به دو بانک تجارت و صادرات با بیش از 1.5 میلیارد سهم و 869 میلیون سهم و سپس پالایشگاه اصفهان با 311 میلیون سهم تعلق گرفت.

در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 11 تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این گروه سیمان مازندران با داد و ستد بیش از 76.9 میلیون سهم در صدر قرار گرفت و در ادامه شرکت های پتروشیمی جهرم، ایتالران، مگسال، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، قند پیرانشهر، پالایشگاه تبریز، صنایع کشاورزی و کود زنجان، تولید برق دماوند، کیسون، پالایشگاه بندرعباس، پتروشیمی امیرکبیر، هپکو، کارگزاران پارس و سیمان اصفهان، مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

از جمله نکات جالب این فهرست، حضور دو پالایشگاه تبریز و بندرعبارس و 6 شرکت حاضر در بازار پایه زرد و شامل نمادهای "جهرم، کیسون، زنجان، گپارس، شکبیر، تپکو " و نماد بازار پایه نارنجی "کایتا " بود.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
چهار سال پیش
عناوین برگزیده