تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۹۵۲۳۶
سرویس خبر : انرژی
اقدامات شرکت نفتی هلندی در مواجهه با پاندمی؛

«شل» با یک دوز انرژی مثبت، کرونا را دور نگه می‌دارد

می متالز - در شرایطی که تأثیرات جهانی همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ در حال گسترش است، شرکت‌های نفتی در تلاشند تا در کنار حفظ زنجیره تأمین انرژی، سلامت کارکنان را به طور مداوم پایش کرده و در کنار فعالیت‌های صنعتی خود، در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی نیز فعال باشند.
«شل» با یک دوز انرژی مثبت، کرونا را دور نگه می‌دارد

به گزارش می متالز، شرکت شل یکی از این دست شرکت‌هاست که علاوه بر عملیات‌های ایمن در همه کسب و کارهایش، امنیت و سلامتی مردم و مشتریانش را در اولویت اول خود قرار داده است. شل با مانیتورینگ وضعیت فعالیت کارکنان خود در تک تک کشورها، توصیه‌های بهداشتی را که توسط مقامات سازمان بهداشت جهانی اعلام می‌شود دنبال می‌کند.

با توجه به موقعیت بحرانی کنونی، شل ارتباطش را با تأمین‌کنندگان و مشتریان اصلی خود به صورت مستقیم حفظ کرده است. هر یک از دفاتر و سایت‌های عملیاتی در سراسر جهان برنامه‌هایی برای تداوم فعالیت‌های خود دارند تا عملیات و زنجیره تأمین حفظ شود و انرژی حیاتی مورد نیاز کشورها، جوامع، حمل و نقل، مشاغل و مصارف خانگی در اختیارشان قرار داده شود.

شرکت شل تولید «ایزوپروپیل الکل» را افزایش داده است. این ماده شیمیایی در تهیه مواد ضدعفونی‌ کننده دست کاربرد دارد. برای مثال کارخانه‌های پرنیس هلند و سارنیا در کانادا منابع خود را به تولید ایزوپروپیل الکل اختصاص داده‌اند. همچنین این شرکت تلاش می‌کند با تولید آلفا الفین‌های بیشتر، نیاز برندهای تولید‌کننده مواد پاک‌کننده سطوح و صابون را تأمین کند. شل در ۲۰ مارس اعلام کرد که ۲.۵ میلیون لیتر ایزوپروپیل الکل تولید می‌کند و آن را به صورت رایگان در اختیار بخش مراقبت‌های بهداشتی هلند قرار می‌دهد.

رویال داچ شل به منظور حفظ امنیت و سلامت کارکنان و مشتریانش اقدامات زیادی از جمله انجام عملیات پاکسازی پیشرفته (بخصوص برای قسمت‌های لمسی مانند صفحه‌کلید و دستگیره در)، افزایش موجودی محصولات بهداشتی و دیگر کالاهای اساسی و نظارت بر سلامت تمامی کارکنان و کنترل دمای بدن آنها و تأمین مکمل‌های ویتامین C را در ایستگاه‌های خدماتی شبکه سراسری انجام داده است.

عکس‌العمل سریع و مؤثر کارکنان این شرکت در روزهای آغازین این همه‌گیری در چین، آموزه‌های خوبی برای این شرکت به همراه داشته است. ایجاد ایستگاه‌های خدماتی ایمن برای مشتریان، ایجاد فروشگاه ایمن، ایجاد آرایشگاه و فراهم کردن غذای تازه برای کارکنان در زمانی که در جای دیگری این امکانات وجود نداشت، از جمله خدماتی بود که این شرکت برای کارکنان خود فراهم کرد.

تمرکز اصلی شرکت حفظ سلامت کارکنان در تمامی مراکز سراسر جهان است. مطابق با توصیه‌های مقامات بهداشتی کارکنان دفتر تشویق و حتی ملزم به کار در منزل شده‌اند و برای کارکنانی که در سایت‌های عملیاتی هستند، چه در خشکی چه در فراساحل تدابیر بهداشتی اضافه‌تری اندیشیده شده است. هدف از این اقدامات بهداشتی پیشرفته، حفظ زنجیره قوی جهانی در تأمین سوخت و سایر محصولات شرکت شل و فعال نگه داشتن تمامی ایستگاه‌های سراسر جهان برای مشتریان است.

این شرکت همچنین سعی دارد به کسانی که عضو مجموعه شل نیستند، اما در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند، نیز خدماتی ارائه دهد. در حال حاضر ۱۵ هزار مرکز خرده‌فروشی این شرکت در ۳۰ کشور جهان به کادر درمانی شامل پزشکان و پرستاران و همچنین رانندگان کامیون‌ها و کسانی که مسئول تأمین و حفظ زنجیره مواد ضروری روزانه مردم را برعهده دارند، غذا و نوشیدنی رایگان توزیع می‌کنند. در قدم اول در کشور انگلستان بیش از ۱۰ هزار ساندویچ رایگان توزیع شده است.

آموزش نکات بهداشتی به افراد محلی، غربالگری رایگان، ضدعفونی و گندزدایی وسایل نقلیه، تدارک دوش حمام در بزرگراه‌ها برای رانندگان کامیون‌ها، خدمات سوخت گیری رایگان برای آمبولانس‌ها و وسایل نقلیه‌ای که وسایل امدادی و بهداشتی را جابجا می‌کنند، از دیگر خدمات ارائه شده این شرکت است.

اقدمات مؤثر و به موقع کارکنان این شرکت در همان روزهای آغاز این بیماری در چین درس‌های ارزشمندی را به همراه داشت.

در تاریخ ۲۷ ژانویه بود که از کمک ۲ میلیون رنمینبی(RMB) به مؤسسه خیریه شهر ووهان که درگیر یک جنگ فوق‌العاده بود، خبر داد و زمانی که دولت محلی در اوج شیوع این بیماری در ووهان، درخواست تجهیزات پزشکی داد، این شرکت ۱۰ هزار ماسک جراحی صورت و یک هزار عینک محافظ به بیمارستان‌های محلی تحویل داد.

در استان گوانگدونگ (Guangdong) چین، شرکت CNOOC و مجتمع پتروشیمی شل با ظرفیت کامل فعالیت می‌کند تا بتواند پلی‌پروپیلن (PP) و پلی‌اتیلن (PE) بیشتری تولید کند که هر دوی اینها برای تولید ماسک، ظروف، بسته‌بندی مواد ضدعفونی‌کننده و سایر تجهیزات پزشکی کاربرد دارد.

کمپین انرژی مثبت

شرکت رویال داچ شل، کمپینی با شعار «یک دوز از انرژی مثبت روزانه، ویروس کرونا را دور نگه می‌دارد» در پلتفورم داخلی شبکه اجتماعی این شرکت راه‌ اندازی کرده است. هدف از این کار حفظ ارتباط کارکنان در همه واحدها و حتی کسانی است که در خانه کار می‌کنند. افراد با ارسال پیام و داستان تجربیات خود در مواجهه با شرایط موجود، انرژی مثبت و پیوند بهتری بین همکاران ایجاد می‌کنند.

عناوین برگزیده