به گزارش می متالز، علی امام در تشریح آخرین وضعیت متروی پرند با بیان اینکه متروی پرند پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، گفت: با این حال تکمیل نهایی و بهره برداری از متروی پرند نیازمند حل مشکل منابع اعتباری است.وی با بیان اینکه متروی پرند، اقماری است و بودجه ساخت را باید دولت تامین کند، ادامه داد: دولت به دلیل مشکلات و محدودیتهای مالی معمولا اعتبارات کمی را در بودجه سنواتی کشور برای پیشرفت متروی پرند تخصیص میدهد که این رقمهای کم بودجه که حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان آن هم سالانه است، مشکلی از متروی پرند حل نمیکند. مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه در خردادماه سال ۹۷، استاندار وقت تهران پیشنهاد داد برای تکمیل و بهرهبرداری خط متروی پرند، شرکت عمران شهرهای جدید وارد شود و در تأمین منابع و اعتبارات نقش ایفا کند، افزود: از آن زمان تاکنون این شرکت تنها ۶میلیارد تومان آن هم بهصورت ملک به شرکت مترو تحویل داده که این رقم بسیار ناچیز است و کارگشا نیست.امام با بیان اینکه در این مدت پیشنهادهایی مطرح شد مبنی بر اینکه تکمیل خط پرند دو قسمت شود و شهرداری تهران خط متروی پرند از شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره) را بهصورت ۱۰۰درصدی تکمیل کند و از فرودگاه تا شهر پرند را نیز شرکت عمران شهرهای جدید کارفرما شود، گفت: ما مخالف این پیشنهاد هستیم چراکه که کل خط باید بهصورت یکپارچه تکمیل شود و قسمت شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره) نیز دارای نواقصی است که برای رفع ۱۰۰درصدی آن شهرداری تهران متحمل پرداخت هزینههای زیادی میشود و این در حالی است که شهرداری تهران تنها میتواند به داخل محدوده جغرافیای شهر تهران خدمت رسانی کند.وی اظهار کرد: شهرداری تهران با مشکلات مالی مواجه است و نمیتواند برای تکمیل یک خط متروی اقماری هزینه کند و این در حالی است که برای تکمیل متروی پرند به ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.