تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۴۲
بازدید: ۴۴۲
کد خبر: ۹۵۵۴۶
سرویس خبر : محیط زیست

کاهش 280 میلیارد دلاری سود 50 شرکت برتر معدنی بر اثر شیوع کووید - 19

می متالز -کووید - 19 باعث کاهش 280 میلیارد دلاری سود 50 شرکت برتر معدنی شد.
کاهش 280 میلیارد دلاری سود 50 شرکت برتر معدنی بر اثر شیوع کووید - 19

به گزارش می متالز، علیرغم افزایش قیمت طلا و فعالیت های خوب فلزات قیمتی در زمینه تحقیق و توسعه، رتبه بندی ماینینگ از 50 شرکت بزرگ معدنی بر اساس ارزش بازار، نشان دهنده درگیری و چالش های زیاد شرکت های صنعتی و معدنی در پایان سه ماهه اول سال 2020 است.

در پایان سال 2019 ، 50 شرکت برتر در رتبه بندی ماینینگ، پس از افزودن نزدیک به 160 میلیارد دلار سرمایه در بازار در طول سال، حدود 1 تریلیون دلار ارزش بازار ترکیبی داشتند. اما در سه ماه ابتدای سال 2020،  282 میلیارد دلار سود این صنعت به دلیل همه گیری جهانی کووید 19 از بین رفته است.

طی سه ماهه اول سال با وجود افزایش قیمت طلا که "نیومونت" و "بریک" را در بازار حفظ کرد، 10 شرکت ابتدای این رده بندی به تنهایی 170 میلیارد دلار ارزش بازار خود را از دست دادند.

در میان شرکت های بزرگ، روند نامناسب "گلنکور" ادامه دارد و غول سوئیسی با افت 50 درصدی در ارزش بازار، اکنون در رتبه نهم شرکت های بزرگ معدنی جهان قرار دارد. در حالی که کمی بیش از دو سال پیش، رتبه سوم این شرکت به نظر با ثبات می رسید.

یکی دیگر از نام های برجسته اروپایی، "شرکت مس لهستانی KGHM " است که از جمع 50 شرکت برتر کنار رفت.

"پلیوس" بزرگترین تولیدکننده طلای روسیه، بهترین شرکت در نیمه اول امسال و تنها شرکتی بود که از نظر ارزش دلاری، درآمد دو رقمی کسب کرده است (در مسکو 50٪ رشد داشت). "پلی متال" مستقر در سن پترزبورگ  13 پله در رده بندی صعود کرد و غول پتاس روسی " اورالکلی"  با وجود از دست دادن 7 میلیارد دلار از ارزش خود در طول سه ماه، به طور نسبی صعود کرده و اکنون تقریباً 10٪ این رتبه بندی را تشکیل می دهند.

قرار گرفتن "اوولوشن ماینینگ " در رتبه 43 تعداد معدنچیان استرالیا را در 50  شرکت برتر به 6 شرکت افزایش داد، در حالی که یکی دیگر از تازه واردان بخش طلا، "معدن ژائوجین چین"، آمار این کشور را به هشت شرکت با ارزش ترکیبی 56.5 میلیارد دلار افزایش داده است.

"بی2 گلد" کانادا برای نخستین بار به جمع 50 شرکت برتر وارد شد و معدن اورانیوم" کامکو" را برای اولین بار از انتهای رده بندی خارج کرد و به این ترتیب تعداد شرکت های تولید کننده طلا را در این رده بندی به 20 شرکت رساند. ارزش بازار ترکیبی تولید کنندگان طلای خام  164 میلیارد دلار است.

بزرگان هند همچنان به چالش با فلزات صنعتی مشغول هستند. "ودانتا" با افت 16 رتبه مواجه شده و در رتبه 49 با ارزش بازار 3.2 میلیارد دلار در کنار" NMDC حیدرآباد" در انتهای این رده بندی قرار گرفت. "ودانتا"  پیش از این با قرار گرفتن در رده 12 با ارزش بازار 18 میلیارد دلار به خوبی در حال تاخت و تاز بود.

"زغال سنگ هند" بزرگترین تولید کننده زغال سنگ جهان، چهارمین شرکت معدنی با ارزش در جهان در سال 2016 بود، اما این روزها در رده های متوسط ​​رنگ باخته است.

ترجمه خبر: تکتم زاهدی فر

منبع: می متالز
عناوین برگزیده