تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۴۱۰
کد خبر: ۹۵۶۲۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رضایی کوچی هشدار داد:

تولید مسکن در وضعیت اورژانسی؛ ضرورت تدوین برنامه جامع ساخت مسکن در دوران پساکرونا

می متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در وضعیت کنونی نیز با شیوع بیماری کرونا شاهد تعطیلی بخشی اعظمی از ساخت و سازهای مسکن در کشور هستیم، هر چند که باید برای مدیریت و مقابله با شیوع بیماری این امر صورت گیرد، اما در این شرایط وزارت راه و شهرسازی باید برنامه جامعی را برای تولید مسکن در دوران پساکرونا تدوین کند.
تولید مسکن در وضعیت اورژانسی؛ ضرورت تدوین برنامه جامع ساخت مسکن در دوران پساکرونا

به گزارش می متالز، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با ابراز نگرانی نسبت به کاهش چشمگیر میزان ساخت و ساز مسکن در کشور، گفت: در دو ماه اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا شاهد کاهش نگران کننده تولید مسکن در کشور هستیم.

 

کشور سالانه به حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها، کشور سالانه به حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد تا هم نیازهای قبلی بازار و نیاز زوج های جوان به مسکن تأمین شود، اما در سال های گذشته در بهترین حالت سالانه حدود 400 هزار واحد مسکونی ساخت شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر، گفت: افزایش چشمگیر قیمت مسکن در سال های اخیر نتیجه عدم برنامه ریزی دست و کارشناسی متولیان حوزه مسکن برای تولید مناسب مسکن بود، کمبود مسکن در این سال ها موجب شد که میزان متقاضیان از میزان عرضه بالاتر برود و  این مسئله بازار را به سمت افزایش قیمت ها هدایت کرد.

 

تعطیلی بخشی از ساخت و سازهای مسکن با شیوع کرونا در کشور

رضایی کوچی تصریح کرد: در وضعیت کنونی نیز با شیوع بیماری کرونا شاهد تعطیلی بخشی اعظمی از ساخت و سازهای مسکن در کشور هستیم، هر چند که باید برای مدیریت و مقابله با شیوع بیماری این امر صورت گیرد، اما در این شرایط وزارت راه و شهرسازی باید برنامه جامعی را برای تولید مسکن در دوران پساکرونا تدوین کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، نسبت به افزایش قیمت مسکن در سایه کمبود عرضه در بازار هشدار داد و گفت: ما در ماه های آینده نیازمند تولید اورژانسی مسکن در کشور هستیم تا میزان عرضه و تقاضا مسکن کمی متعادل شود، در غیر این صورت باید در سال 99 بار دیگر شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم.

عناوین برگزیده