تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۹۵۸۹۴
سرویس خبر : انرژی

توسعه تصفیه‌ خانه غرب اهواز با فاینانس خارجی/ چین، پای کار آمد

می متالز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: اجرای طرح توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز با استفاده از فاینانس خارجی به‌زودی آغاز می‌شود.
توسعه تصفیه‌ خانه غرب اهواز با فاینانس خارجی/ چین، پای کار آمد

به گزارش می متالز، بهنام مریدی، با اشاره به اینکه در حال حاضر آماده انجام کار هستیم و پس از تاییدیه کشور چین، عملیات کلید خواهد خورد، افزود: این طرح علاوه بر بازسازی و توسعه تصفیه‌ خانه فعلی، ساخت یک تصفیه‌خانه و سه ایستگاه پمپاژ را شامل می‌شود که منجر به افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب غرب اهواز تا ۱۰۰ هزار متر مکعب می‌شود.

وی اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب غرب از محل فاینانس خارجی با شرکت بی سی ای جی چین و در بخش دیگر آن مشارکت چند شرکت داخلی است که حدود ۱۰ سال تلاش در راستای باز شدن منبع مالی ال سی انجام شده بود و خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده توسط مجموعه استانی، استاندار، آبفای کشور و وزارت نیرو، تا قبل از اتمام سال گذشته این منبع مالی گشایش یافت و حدود ۸۵ درصد از اعتبار طرح پس از تاییدیه کشور فاینانسور تأمین می‌شود.

مدیرعامل آبفای اهواز تصریح کرد: در حال حاضر اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان یعنی معادل ۷.۵ درصد از ۱۵ درصد باقی مانده را با تمام تنگناهای مالی تأمین و قسط اول آن واریز شده است که نتیجه این امر منتج به باز شدن منبع ال سی شد و خوشبختانه در حال حاضر آماده انجام کار هستیم و پس از تاییدیه کشور چین، عملیات کلید می‌خورد.

این مقام مسوول افزود: برای پروژه ساخت کلکتورهای فاضلاب اهواز نیز از محل بودجه مصوب دولت (صندوق ذخیره ارزی) در خصوص ساماندهی وضعیت فاضلاب اهواز اقدام می‌کنیم و امید داریم با تزریق اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون یورو و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخشی از ۱۱۴ کیلومتر اجرا نشده کلکتورهای شهر اهواز را احداث کنیم.

عناوین برگزیده