تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۱
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۹۶۰۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
پیش‌بینی کاهش موجودی سنگ آهن چین؛

موجودی سنگ آهن بنادر چین برای هفتمین هفته متوالی کاهش داشت

می متالز - پس از بازیابی تقاضا و کاهش محموله‌های جدید، موجودی محموله دریایی سنگ آهن در بنادر چین برای هفتمین هفته متوالی کاهش داشت.
موجودی سنگ آهن بنادر چین برای هفتمین هفته متوالی کاهش داشت

به گزارش می متالز و به نقل از SMM، تقاضای سنگ آهن چین در هفته‌های اخیر پس از فروکش کردن تب کرونا ویروس در بازار، بازیابی شده است. همچنین، با تشدید شیوع کرونا ویروس در خارج از چین، محموله‌های جدید در بنادر چین کاهش داشته است. در نتیجه این عوامل، موجودی محموله‌های دریایی سنگ آهن در بنادر این کشور برای هفتمین هفته متوالی کاهش داشت.

با اعمال قوانین قرنطینه در کشورهای اصلی تولیدکننده سنگ آهن مانند آفریقای جنوبی، مالزی و هند به منظور مهار شیوع کرونا ویروس، انتظار نمی‌رود که موجودی سنگ آهن بنادر چین حتی با وجود افزایش واردات از استرالیا و برزیل، در کوتاه‌مدت رشد زیادی داشته باشد.

در روز ۲۷ مارس، موجودی سنگ آهن ۳۵ بندر چین در مجموع به ۱۰۷.۷۷ میلیون تن رسید که نسبت به هفته پیش از آن ۱.۵۷ میلیون تن کاهش داشت و همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷.۹۸ میلیون تن افت داشت.

میانگین تحویل روزانه سنگ آهن از این بنادر با افزایش ۱۸ هزار تنی نسبت به هفته گذشته به ۲.۷۶ تن رسید. از ۱۵ تا ۲۱ مارس حدود ۱۱.۵۷ میلیون تن به بنادر اصلی چین رسید که نسبت به هفته منتهی به ۱۴ مارس ۲۶۰ هزار تن کاهش داشت.

عناوین برگزیده